کد خبر ۳۹۵۶۳ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰
عضو شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد

افزایش درآمدهای پایدار شهری با توسعه بسترهای گردشگری

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: تاکنون نتوانسته ایم برای توسعه بسترهای گردشگری در سطح شهر گام‌های مطلوبی برداریم در حالی که تحقق این هدف افزایش درآمدهای پایدار شهری را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حسین فاکر خراسانی شنبه شب در دویست و شانزدهمین نشست شورای اسلامی شهر قم که در سالن اجتماعات ساختمان اداری این شورا برگزار شد، با بیان اینکه رسیدن به شهر مطلوب ایرانی نیازمند داشتن فضاهای مورد نیاز برای پیاده‌روها و دوچرخه‌سوارهاست، اظهار کرد: اکنون در برخی از مناطق استان از جمله بلوار امین ایجاد پیاده‌روها به شیوه مطلوبی دنبال شده اما این بستر در سطح شهر توسعه نیافته است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آمار دوچرخه‌سواری دستارودهای مطلوبی را برای شهر به دنبال دارد، اضافه کرد: بی‌توجهی مردم نسبت به استفاده از دوچرخه به علت نبود فرهنگ‌سازی‌های لازم و بسترهای مورد نیاز است که رفع این مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: افزایش درآمد ناشی از گردشگری باید مورد توجه شهرداری‌ها قرار گیرد در حالی که تاکنون اقدام مستقلی در این حوزه دنبال نشده و بیشتر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برنامه‌هایی را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر مطلوب ایرانی باید امکان توسعه برابر در نقاط مختلف شهری وجود داشته باشد، تصریح کرد: تاکنون حجم قابل توجهی از بودجه‌ها به پروژه‌های ترافیکی و عمرانی اختصاص یافته اما به موضوع حمل و نقل شهری به شیوه تخصصی پرداخته نشده است.

فاکر وجود مدیران مسؤولیت‌پذیر و شفاف، مشارکت‌های مردمی و توجه ویژه به قوانین شهری را از ویژگی‌های شهر مطلوب خواند و عنوان کرد: در مورد تفسیر از قوانین شهری دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد به همین علت نمی‌توانیم بگوییم که شهر دارای یک قانون واحد است.

وی با بیان اینکه برخی از رفتارهای ضداجتماعی به رفتارهای عادی تبدیل شده است، مطرح کرد:‌ شهروندان در شهر ایده‌آل به علت تفاوت‌های نژادی از رفاه و خدمات محروم نمی‌شوند چرا که عدالت شهری در این شهر جایگاه مشخصی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: شهر قم می‌تواند از اطلاعات و تجربیات مراکز مختلف بین‌المللی استفاده کند که بر اساس این اطلاعات، شهر مقدس قم تا رسیدن به جایگاه مورد نظر فاصله زیادی داشته و نتوانسته خواسته‌های مورد نظر مردم را تحقق بخشد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان در ایجاد حرم حضرت معصومه(س) به عنوان نماد شهر قم نقشی نداشته‌اند، اضافه کرد: تاکنون نتوانسته ایم برای توسعه بسترهای گردشگری در سطح شهر گام‌های مطلوبی برداریم در حالی که تحقق این هدف افزایش درآمدهای پایدار شهری را به دنبال دارد.

فاکر با اشاره به اینکه شهر قم به عنوان پایگاه ترویج آموزه‌های دینی باید در عرصه‌های مختلف الگو باشد، اظهار کرد: این شهر مورد توجه مجامع مختلفی حوزوی و دانشگاهی است به همین علت نباید به مشکلات ساده روبرو باشد.

همچنین نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم طی سخنانی از برگزاری نماز جمعه با استقبال گسترده مردم در مصلی قدس یاد کرد و گفت: ائمه جمعه با نوشتن نامه‌ای تعیین سرویس ویژه اتوبوس برای جابه جایی نمازگزاران جمعه را از شهرداری قم خواستار شدند و شهرداری در روزهای جمعه اتوبوس‌هایی را در 9 نقطه شهر از جمله میدان‌های شهید مطهری، پلیس، کشاورز، معصومیه، نبوت و سه راه بازار مستقر کرده است.

مصطفی ملایی با بیان اینکه شهرداری در کوتاه‌ترین مدت درخواست مذکور را عملیاتی کرده است، عنوان کرد: اهتمام شهرداری نسبت به خواسته‌های بزرگان دینی و مسؤولان ارشد استان که رضایتمندی مردمی را به دنبال دارد، قابل تقدیر است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com