کد خبر ۳۸۸۱۳ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم:

بیشتر واحدهای تولیدی قم با یک سوم ظرفیت فعال هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم گفت: 2 هزار واحد تولیدی در قم وجود دارد که بیشتر آنها با یک سوم ظرفیت به تولید مشغول هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،صدرالدین موسوی بعد از ظهر امروز در همایش روز ملی صادرات که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه نداشتن شفافیت در بخش‌های اقتصادی امری است که باید آن را بپذیریم، اظهار کرد: رقابت‌پذیری در بحث‌های اقتصادی کم است،‌ در بحث‌های اقتصادی باید انضباط مالی داشته باشیم که شامل زیرساخت‌های مناسب، تغییرات تکنولوژی و داشتن دانش فنی است.

وی اضافه کرد: در استان قم بحث سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی پیگیری می‌شود که در این زمینه باید همفکری و کمک صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم با بیان اینکه باید در نظر داشت خلق منابع سخت است ولی هزینه منابع آسان است، گفت:‌ مدیریت علم نیست، بلکه هنر است باید برنامه‌ریزی‌هایی شود که نشان ‌دهد ایران به این بلوغ فکری رسیده که اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار واحد تولیدی در استان قم وجود دارند که بیشتر این واحدها با یک سوم ظرفیت خود به تولید می‌پردازند.

موسوی ادامه داد: به دنبال ایجاد شرکت‌های بزرگ مادر تخصصی در استان نیستیم چون ظرفیت‌هایی در این زمینه نداریم باید از ظرفیت بنگاه‌های کوچک اقتصادی استفاده شود، بیش از 70 تا 80 درصد واحدهای تولیدی کشور واحدهای کوچک هستند که برای رونق اقتصاد باید واحدهای کوچک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در بخش صادرات باید بازارهای هدف را شناخت، گفت: لازم است با بازارهای اطراف تبادلاتی داشته باشیم و این امر نیاز به بازاریابی قوی دارد، باید صادرکنندگان و تولیدکنندگان این بازارها را به صورت مداوم رصد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم خاطرنشان کرد: یکی از معضلات در کشور قاچاق است، سالانه 22 میلیارد دلار واردات کالا به کشور داریم، باید قبول کنیم ‌80 درصد البسه کشور و بیش از 90 درصد روغن مصرفی وارداتی است، با هر 10 هزار دلار واردات یک فرصت شغلی از بین می‌رود، این واردات سبب شکل‌گیری این میزان بیکاری شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ واحدهای تولیدی باید دست به دست یکدیگر دهند و از کیان کشور در عرصه تولید و ایجاد اشتغال دفاع کنند.

موسوی یادآور شد: استفاده از نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین از راهکارهای مناسب برای تحقق این مسئله است؛ این افراد هیچ توقعی از بخش دولتی ندارند و با انگیزه کار می‌کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com