کد خبر ۳۵۱۱۶ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶

استاندار قم: مشکلات بخش صنعت و صادرات آسیب شناسی شود

استاندار قم بر نیازسنجی و آسیب شناسی بخش صنعت و صادرات دراین استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید مهدی صادقی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات قم، با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی در بخش های مختلف وجود دارد گفت: بخشی از مشکلات مربوط به زیرساخت هاست و بخشی برای بازار هدف است چراکه در زمینه های مختلف آسیب شناسی و نیازسنجی صورت نمی گیرد.


وی افزود: بازارهای هدف برای صادرات باید شناسایی شود و با بررسی موارد، راهکارهای درست در جهت توسعه صنعت استان قم صورت گیرد.


وی با بیان اینکه دلسوزان نظام قدم هایی برای تسهیل حوزه صنعت برداشته اند گفت: دولت می تواند با اقداماتی در این حوزه موانعی که از راه مالیات برارزش افزوده و تعرفه ها صورت می گیرد را به حداقل برساند.


استاندار قم تصریح کرد: گاهی قوانینی به وجود می آید که مانع پیشرفت تولید در کشور است که باید این موارد شناسایی و برای آنها راهکاری ارائه شود.


وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بخشی از مشکلات بخش صنعت و صادرات را مرتفع کرده است، گفت: در بحث صادرات می توان به کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان توجه کرد .


صادقی درادامه با اشاره به اینکه هفتم اسفندماه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان است گفت: در این آزمون مردم شریف استان قم با حضور حداکثری خویش بر پای صندوق های رای، برگ زرینی بر تاریخ حماسه آفرینی های استان قم خواهند افزود.


وی یادآور شد: مردم استان قم در راهپیمایی 22 بهمن حضور پرشوری نسبت به دوره های گذشته داشتند.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com