کد خبر ۳۸۸۳۹ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی قم:

دمای هوای قم به منهای 5 درجه می‌رسد

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم با بیان اینکه دمای هوا فردا صبح به منهای 4 تا 5 درجه می‌رسد، گفت: روند کاهش دما طی چند روز آینده ادامه دارد و فردا مهم‌ترین پدیده، وزش باد با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،محمدرضا قاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به بارش برف در سطح استان اظهار کرد: اکنون استان قم دارای دمای صفر درجه سانتیگراد است، به تدریج تا ظهر بارش‌ها قطع می‌شود و از ابرها کاسته خواهد شد و برای امشب آسمانی صاف پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش دما و قطع شدن برف، وزش باد آغاز می‌شود، فردا وزش باد شدت می‌گیرد و دمای هوا فردا صبح به منهای 4 تا منهای 5 درجه می‌رسد، روند کاهش دما طی چند روز آینده ادامه دارد و فردا مهم‌ترین پدیده وزش باد با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم با اشاره به میزان بارش ثبت شده گفت: بارش ثبت شده در ایستگاه شکوهیه حدود یک میلیمتر، ایستگاه سالاریه  سه میلیمتر، ایستگاه  15 خرداد 3.8 میلیمتر و ایستگاه دستجرد سه میلیمتر، ایستگاه سلفچگان 1.5 میلیمتر و ایستگاه کهک 4.4 میلیمتر است و بیشترین میزان برف از کهندان به میزان 10 سانتی متر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت آرام‌تری برای پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود، گفت: تا پایان هفته بارندگی صورت نمی‌گیرد، پنجشنبه و جمعه آرام و صاف در پیش رو خواهیم داشت و هفته آینده مقداری افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و از اواسط هفته آینده سامانه جدید بارش برف و باران وارد استان خواهد شد.

قاضی با بیان اینکه بی‌بهره بودن از فصول میانه مانند پاییز، جهانی است و اختصاصی به قم ندارد،‌ گفت:‌ یکی از دلایل این امر پدیده گرمایش زمین است که سبب اختلال‌هایی در روند سینوسی دما در کره زمین می‌شوند، زمانی که گرم شدن بیش از اندازه معمول دمای هوا رقم بخورد، این نداشتن تعادل‌ها در جو دنیا ناهماهنگی ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های جوی موضوعی است که در کنفرانس‌های تغییر اقلیم و گرمایش زمین مطرح می‌شود، تنها راه آن است که بتوانیم محیط کره زمین را به حالت عادی خود بازگردانیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com