کد خبر ۳۸۸۵۸ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم مطرح کرد

برنامه بسیج برای تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در مساجد قم

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب طرح تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در نمازهای جمعه و مساجد پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمحمد عیسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به جایگاه شهر قم در تولید علم دینی اظهار کرد: بسیج در شهر قم ممزوج با علم دینی و اعتقاد انقلابی است، علوم دینی بسیاری از این شهر به سایر بلاد سرازیر می‌شود و جهان اسلام از این علوم بهره مند می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث فرهنگی طرحی را در شهر قم دنبال می‌کنیم که این طرح برگرفته از فرمایشات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب است، این طرح تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در نمازهای جمعه و مساجد است و این طرح با کمک امت حزب الله می‌تواند در سطح جامعه بسیار تاثیرگذار باشد.

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه استان قم افزود: تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌تواند ثمرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد. از این ثمرات می‌توان به رسیدگی به مشکلات محرومین، افراد بی‌خانمان و اشخاص بیکار و حمایت از ایتام اشاره کرد.

عیسوی با اشاره به ثمرات تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در سطح مساجد اظهار کرد: کاهش آمار طلاق و تسهیل ازدواج، ترویج سبک زندگی ایران اسلامی از جمله در حوزه عفاف و حجاب و مقابله با اعتیاد و فرهنگ غربی از جمله تاثیرات دیگر تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در سطح مساجد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین اثر تاسیس قرارگاه‌های فرهنگی در مساجد، بصیرت افزایی مردم و ارائه شناخت درست از دشمن به آن‌ها و ترویج گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سطح جامعه است، همچنین این قرارگاه‌ها می‌تواند موجب شناسایی استعدادهای درخشان و کارآفرین، ترویج خرید کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com