کد خبر ۳۸۴۲۲ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۰
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خبر داد

ارائه آموزش‌های ایمنی به مسؤولان و متولیان هیأت‌های عزاداری در قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: همزمان با ایام عزاداری امام حسین(ع) آموزش‌های ایمنی برای مواقع ضروری به مسؤولان و متولیان هیأت‌ها در قم ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری با اشاره به برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برای تامین ایمنی و آرامش عزاداران حسینی در ایام محرم اظهار کرد: با توجه به حضور خیل عظیم عزاداران در ایام محرم در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها تامین ایمنی این مکان‌ها برای عزاداری دوستداران اهل بیت(ع) از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهر قم خاطرنشان کرد: به طور مستمر این بازدیدها انجام شده است و وضعیت ایمنی و امکانات موجود در هیأت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر ضرورت رعایت ملزومات ایمنی در مکان‌هایی که هیات‌های عزاداری برپا می‌شود، تصریح کرد: اگر هیأت‌ها در مراسم‌های این ایام که تجمع زیادی از مردم در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها حضور دارند موارد ایمنی را رعایت کرده و با نیروهای آتش‌نشانی همکاری کنند، عزاداری‌ها بدون هیچ‌ مشکلی و در کمال آرامش برگزار خواهد شد.

وی ارائه آموزش‌های مورد نیاز به مسؤولان و متولیان هیأت‌های عزاداری را مورد توجه قرار داد و افزود: ضمن بررسی ایمنی مراسم‌ها، آموزش‌هایی نیز برای انجام اقدامات در مواقع ضروری به مسوولان و متولیان هیأت‌ها ارائه شده است.

جعفری با اشاره به استقرار خودروهای آتش‌نشانی در محدوده حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و هیئات شهر خاطرنشان کرد: هر شب پس از اذان مغرب و عشاء خودروهای ویژه آتش‌نشانی در محدوده هیئات بزرگ شهر از جمله مجتمع امام خمینی، مصلی، ورزشگاه شهید حیدریان و ... مستقر شده و در صورت نیاز خدمات ایمنی را ارائه خواهند کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com