کد خبر ۳۸۹۰۲ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

فعالیت بیش از 2800 کادر پزشکی و پرستاری در استان قم

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هزار و 634 پرستار، 580 ماما، 196 دندانپزشک و 477 پزشک متخصص در قم فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی اصغر اکرمی عصر امروز در همایش مدیران و مسؤولان توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، با اشاره به راه اندازی دانشکده سلامت و دین در قم گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و جایگاه قم چنین انتظاری از این شهر می‌رفت و در حوزه آموزش این کار انجام شد.

وی با اشاره به وجود 10 بیمارستان و 6 کلینیک ویژه در استان قم تصریح کرد: این مراکز بهداشتی و درمانی هزار و 675 تخت فعال در استان قم دارند و ضریب اشغال این تخت‌ها در استان بیش از 72 درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم به فعالیت هزار و 634 پرستار، 580 ماما، 196 دندانپزشک و 477 پزشک متخصص در قم اشاره کرد و افزود: به جز کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها 59 خانه بهداشت و 144 پایگاه بهداشتی در قم فعال است.

وی با بیان اینکه قم نخستین استانی بوده که طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را اجرایی کرده است افزود: در این استان اقدامات ویژه‌ای برای اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت انجام شده است.

اکرمی با اشاره به وضعیت توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در استان قم تصریح کرد: عملیات عمرانی بیمارستان فرقانی در مراحل نهایی بوده و تجهیز آن در دستور کار است.

وی مراحل احداث بیمارستان 110 تختخوابی امیرالمؤمنین را مورد توجه قرار داد و گفت: کلنگ احداث این بیمارستان به همت خیران استان اواخر سال 93 بر زمین زده شد و در حال حاضر بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم به وضعیت بیمارستان شهدای نیروگاه اشاره کرد و افزود: مراحل اجرایی این بیمارستان نیز با سرعت در حال پیشرفت بوده و بیش از 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید داریم بتوانیم آن را در نیمه‌ نخست سال آینده به بهره‌برداری رسانده و در اختیار مردم قرار دهیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com