کد خبر ۳۹۲۶۰ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

نباید کمیت و تعداد پژوهش موجب افتخار باشد/ در سیاست‌های پژوهشی بازنگری شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: باید در سیاست های پژوهشی بازنگری شود و به گونه ای رفتار کنیم که پژوهش‌ها با کیفیت بیشتر مورد توجه بوده و تعداد و کمیت پژوهش موجب افتخار نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه در نشست پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی بیان کرد: پژوهش، اصلی‌ترین زمینه پیشرفت توسعه در عرصه‌های مختلف در کشور است و باید بکوشیم با پژوهش و تحقیق هدفمند و مطابق با نیازهای روز، اهداف بلند و مقدس چشم‌انداز 20 ساله کشور را تحقق بخشیم.

وی عنوان کرد: در مثلث پژوهش سه ضلع نیروی انسانی فرهیخته، تجهیزات سخت‌افزاری و پول مورد نیاز است که افتخار کشور ما این است که از نیرو انسانی فرهیخته و توانمند در این عرصه بهره می‌بریم.

ایرانی خواه با اشاره به توطئه‌های گسترده دشمنان گفت: آنها نمی‌خواهند پیشرفت‌های علمی کشور را ببینند و با چشم پوشی از پیشرفت‌های بی‌نظیر در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی و تولید علم، با بزرگنمایی خطاهای محدود فضاهای پژوهشی میهن عزیزمان که در سراسر جهان و در پیشرفته‌ترین مراکز پژوهشی جهان رخ می‌دهد، قصد تخریب و ایجاد مانع در تعالی و پیشرفت و تحقق چشم‌انداز روشن و نوید بخش کشور را دارند.

وی عنوان کرد: پژوهشگران فرهیخته کشور ما نشان دادند که می‌توانند روی پای خود ایستاده و به همه تهدیدهای علمی با پژوهش و نگاه عمیق علمی پاسخ دهند که این امر نیز موجب وحشت دشمن شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دشمنان نمی‌خواهند که ایران رشد علمی داشته باشد و از این رو همواره سنگ اندازی می‌کنند و زمانی که این پیشرفت‌های علمی را مشاهده کردند، دست به شیطنت و تخریب‌های گسترده زدند.

وی عنوان کرد: نکته مهم این است که باید در سیاست های پژوهشی بازنگری شود و به گونه ای رفتار کنیم که پژوهش‌ها با کیفیت بیشتر مورد توجه بوده و تعداد و کمیت پژوهش موجب افتخار نباشد.

ایرانی خواه گفت: باید در تولید علم تلاش کرده و مقالات علمی در راستای رفع مشکلات کشور باشد، نگاه دقیق به کیفیت تحقیقات و پژوهش‌ها امر مهمی است که باید مد نظر بوده و جایگاه پژوهش را همواره ارتقا دهیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com