کد خبر ۳۸۹۰۳ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد

ضرورت بازمهندسی ساختار نظام سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورت بازمهندسی ساختار نظام سلامت برای تحقق اهداف طرح تحول را مورد توجه قرار داد و گفت: بازمهندسی ساختار نظام سلامت اهداف طرح تحول را پایدار کرده و زمینه تحقق آن‌ها را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدعلی صدرالسادات  در گردهمایی مدیران و مسؤولان توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم گفت: شهر مقدس قم ظرفیت‌های مذهبی و معنوی فراوانی دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و بخشی از جلسات وزارتخانه را در این شهر برگزار کنیم تا همه بتوانند از فضای معنوی این شهر استفاده کنند.

وی، استان قم را یکی از استان‌های تاثیرگذار در تاریخ کشور دانست و گفت: شهر مقدس قم در دوران پرشکوه انقلاب اسلامی توانسته در برهه‌های مختلف نقش ویژه‌ای ایفا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بازمهندسی و معماری ساختار نظام سلامت را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که طرح تحول نظام سلامت در کشور ایجاد کرده آثار و برکات فراوانی داشته است و توانسته اثربخشی خوبی در کشور ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی راه‌های تکمیل موفقیت‌های طرح تحول نظام سلامت گفت: باید بستری را  فراهم کرده که بتوانیم از دستاوردهای این طرح بزرگ صیانت کرده و آن را توسعه دهیم.

صدرالسادات با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری بر برای تدوین نظام نوین مدیریتی برای اداره بخش بهداشت و درمان اظهار کرد: بهبود شاخص‌ها برای رسیدن به چشم انداز و هدف کلان طرح تحول سلامت ضروری بوده و این کار در دستور کار است.

وی ضرورت بازمهندسی ساختار نظام سلامت برای تحقق اهداف طرح تحول را مورد توجه قرار داد و گفت: بازمهندسی ساختار نظام سلامت اهداف طرح تحول را پایدار کرده و زمینه تحقق آن‌ها را فراهم می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تولیت‌ سازمان‌های بیمه گر باید در اختیار وزارت بهداشت باشد افزود: امروز شاهدیم براساس سیاست کلان رفتار نشده و برخی سازمان‌ها خود نقش تولیتی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت‌ بهداشت در بحث سازمان‌های بیمه‌گر باید تولیت فراگیر داشته باشد تصریح کرد: شبکه خدمات رسان خصوصی و عمومی نیز باید از وزارت بهداشت و تولیت مجموعه تبعیت کنند.

صدرالسادات نگاه ساختاری نو برای اجرای پایدار طرح تحول نظام سلامت را ضروری خواند و افزود: با توجه به تجربیات و اسناد بالادستی نیازمندیم تا نظام ساختار مطلوب را پایه گذاری کنیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com