کد خبر ۳۸۹۳۸ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۸
رئیس بنیاد نخبگان استان قم:

برگزاری جشنواره اختراعات رویش کوهرنگ در قم/313اختراع از هشت استان کشور

رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: در استان قم طی یک سال، 500 میلیون ریال تسهیلات کمک هزینه برای رشد و تجاری سازی پرداخت کرده است ضمن این که در سال گذشته بنیاد نخبگان قم رتبه اول در حوزه فعالیت های فرهنگی در کشور را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، محمد محمدرضایی روز سه شنبه درجمع خبرنگاران با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره اظهار داشت: 313 اختراع از هشت استان دریافت شده که از این تعداد 19 مورد در بخش تجاری سازی است.
وی افزود: از استان قم 22 اثر در بخش داوری و سه اثر در بخش تجاری سازی بوده است ضمن این که سه اثر رسیده به این جشنواره از اختراعات بانوان می باشد.
وی، کشاورزی و صنایع غذایی، مکانیک و مکانیک ماشین های کشاورزی، برق و الکترونیک و کامپیوتر، عمران، شیمی موارد، پزشکی و تجهیزات پزشکی را از محورهای این جشنواره برشمرد.
محمدرضایی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: بنیاد ملی نخبگان با حمایت های مالی و معنوی از مخترعان در راستای توانمندسازی و رقابت سالم بین آنان اقدام به اجرای این جشنواره کرده است تا بتواند آثار اختراعی را به مرحله تجاری سازی و کاربردی سازی برساند.
وی ادامه داد: در بخش تجاری سازی، مخترعانی که به حد نصاب امتیاز رسیده باشند، می توانند محصول خود را تجاری کرده و اقدام به جذب سرمایه گذار و فروش آن کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی تجاری سازی اختراعات گفت: سه کارگاه در این دوره از جشنواره در زمینه ثبت بین المللی اختراعات، تجاری سازی فناوری و آشنایی با اصول راه اندازی کسب و کارهای نوپا راه اندازی می شود.
وی ابراز داشت: این بنیاد در استان قم طی یک سال، 500 میلیون ریال تسهیلات کمک هزینه برای رشد و تجاری سازی پرداخت کرده است ضمن این که در سال گذشته بنیاد نخبگان قم رتبه اول در حوزه فعالیت های فرهنگی در کشور را کسب کرد.
محمدرضایی گفت: باید از شکوفایی استعدادی های نخبگان برای توسعه کشور در عرصه های مختلف بهره برد.
وی ادامه داد: کشورمان در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی و صنعتی که بر گرفته از تعالیم اسلامی می باشد به پیشرفت رسیده است از این رو باید با احیای تمدن بزرگ اسلامی در تمام حوزه های فناوری وارد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com