کد خبر ۳۹۰۸۳ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸
شهردار منطقه 7 قم:

بیشتر اقامتگاه‌های موقت هسته مرکزی شهر قم ایمن نیستند

شهردار منطقه 7 قم با بیان اینکه عمده اقامتگاه‌های موقت هسته مرکزی شهر ایمن نیستند، گفت: وضعیت اقامتگاه‌های موقت در هسته مرکزی شهر در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علیرضا اقبالیان ظهر امروز در جلسه آموزشی مقابله با بحران ویژه نیروها و پرسنل شاغل در شهرداری قم، با اشاره به ضرورت آموزش پرسنل شهرداری برای مقابله با بحران و حوادث احتمالی اظهار کرد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در خصوص آموزش پرسنل برای مقابله با بحران در فضاهای اداری، شهری و حتی خانگی صورت گرفته و ضروری است این برنامه‌ها همچنان توسعه یابد.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار و پایداری دوره‌های آشنایی و آمادگی در مقابل بحران گفت: تجربه اتفاقات تلخ گذشته در کنار یکسری ویژگی‌ها در اقامتگاه‌های خانگی که تعداد آن‌ها هر روز نیز بیشتر می‌شود، وضعیت ایمنی مسافران و مجاورین این املاک را به حد هشدار و خطر رسانده است.

اقبالیان با تاکید بر اینکه نیروهای شهرداری همواره با ارائه آموزش‌های مختلف آماده مقابله با بحران‌ها هستند، تصریح کرد: استمرار برنامه‌های آموزش می‌تواند بستری فراهم کرده تا اطلاعات عمومی در زمینه مقابله با بحران‌ها افزایش یافته و در این مواقع مردم نیز همراه متولیان امر به رفع مشکلات اقدام کنند.

شهردار منطقه 7 قم با بیان اینکه اکثر اقامتگاه‌های خانگی در بافت فرسوده و در املاک قدیمی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این اقامتگاه‌ها در فضاهایی بدون توجه به استحکام بنا، ایمن‌سازی چاه‌های جذبی، استفاده نامناسب از کپسول‌های گاز و عدم امکان خدمات‌رسانی مطلوب خودروهای امدادی و آتش نشانی واقع شده‌اند که می‌توانند در مواقع بحران برای مردم خطرساز باشند.

وی با اشاره به اقامت بخش زیادی از زائرین و مسافرین در ایام خاص مذهبی در این اقامتگاه‌ها بیان کرد: این اقامتگاه‌ها بعضاً بدون مجوز اقدام به جذب مسافر کرده و درصدی نیز که دارای مجوز هستند بدون رعایت اصول ایمنی و مجوز ایمنی از شهرداری فعالیت می‌کنند.

اقبالیان افزود: در صورت وقوع حادثه در این اقامتگاه‌ها شاهد اتفاقات ناگوار خواهیم بود و دستگاه‌های اداری متولی کنترل بحران نمی‌توانند از حداکثر ظرفیت و توان خود برای مدیریت و کاهش خطرات آن اقدام کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com