کد خبر ۳۵۶۸۸ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵

نوروز 95 و باز هم ربيع الانام مسجد جمكران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه‌های نوروز با عنوان «ربیع الأنام» برای زائران و مسافران ایرانی و غیرایرانی در سنین مختلف در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام عباس ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی مسجد مقدس جمکران که در سالن جلسات این مکان مقدس برگزار شد اظهار کرد: روزهای آغازین سال از جمله ایام و مناسبت‌هایی است که مسجد مقدس جمکران میزبان خیل کثیر مشتاقان و عاشقان حضرت ولی عصر (عج) است و زائران بسیاری به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با هدف نشر و تبیین معارف قرآن و عترت و با توجه به وظایف مسلمانان در دروان انتظار، خدمات فرهنگی ویژه‌ای در ایام نوروز به زائران ارائه می‌دهد.

ابراهیمی افزود: خدمات فرهنگی مسجد مقدس جمکران بر اساس نیاز مخاطبان و زائران این مکان شریف بر سه محور شناخت و معرفت نسبت به امام زمان عج، انس به آن حضرت و تبیین وظایف و تکالیف افراد در عصر غیبت ارائه می‌شود.

اجرای برنامه‌های نوروزی با عنوان «ربیع الأنام»
وی با بیان اینکه برنامه‌های نوروز با عنوان «ربیع الأنام» به زائران ارائه می‌شود گفت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در زمان تحویل سال نو برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت قرآن کریم توسط قاری بین‌المللی، اجرای هم‌خوانی توسط خادمان مسجد مقدس جمکران، شعرخوانی شعرای آئینی، سخنرانی، قرائت زیارت آل یاسین و برگزاری مراسم تحویل سال نو در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: مجموعه‌های متنوع نمایشگاهی ربیع الأنام از دیگر برنامه‌های مسجد در ایام نوروز است که در این بخش، نمایشگاه بصیرت، نمایشگاه و موزه قرآن، فقه و زندگی، آرامش بهاری و همچنین مهد شکوفه‌های قرآن ویژه نونهالان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: اجرای طرح طبیب دوار، سلام زائر، حلقه‌های معرفت، برگزاری محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در شب میلاد حضرت زهرا (س)، مشاوره دینی، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات قرآنی از جمله برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز است.

وی بیان کرد: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با همکاری مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل اقدام به برگزاری 14 جنگ قرآنی همراه با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی می‌کند که این مراسم در پارکینگ شماره یک مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: مسجد مقدس جمکران خدمات فرهنگی ویژه‌ای برای تکریم زائران غیرایرانی و کودکان آنها ارائه می‌دهد.

اجرای برنامه‌های قرآنی در مسجد مقدس جمکران ویژه زائران در نوروز
ابراهیمی با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز، گفت: ختم‌های دسته جمعی قرآن و صلوات در ایام نوروز، مسابقات قرآنی ربیع الأنام با محوریت آیات مهدوی و فاطمی، آئین ترتیل خوانی، کرسی ملی تلاوت و معرفی و عرضه محصولات قرآنی از جمله فعالیت‌های قرآنی در ایام نوروز است.

وی برگزاری نمایش‌های خیابانی را یکی دیگر از برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: اجرای طرح مشق عهد یکی دیگر از برنامه‌های ایام نوروز است که در آن، خوشنویسان به‌نام و مطرح کشور حضور دارند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نمایشگاه عکس و پوستر سبک زندگی در ایام نوروز در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود گفت: مسجد مقدس جمکران برای کاروان‌هایی که به این مکان مقدس مشرف می‌شوند، برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است و بسته‌های فرهنگی ویژه گروه‌های سنی مختلف ارائه می‌شود.

اسکان مسافران نوروزی در شبستان کربلا و سالن اردوها
ابراهیمی تصریح کرد: مرکز فرهنگی گل نرگس برای کودکان زائر برنامه‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله کارگاه‌های نقاشی، سفال، کاردستی، شعرخوانی، قصه گویی، اجرای نمایش عروسکی و نمایش خلاق در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اسکان نوروزی در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: مسجد مقدس جمکران از ظرفیت شبستان کربلا و سالن‌های اردوها برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می‌کند و خدمات فرهنگی ویژه ای برای مسافران اسکان داده شده ارائه می‌دهد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com