کد خبر ۳۹۱۰۵ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
قائم مقام شهردار قم مطرح کرد

امکان تهاتر ملک در ازای بدهی عوارض و جرائم شهرداری

قائم مقام شهردار قم گفت: امسال آیتم ویژه‌ای که به تخفیفات شهرداری اضافه شده در خصوص تهاتر املاک با بدهی‌های عوارض و جرائم بوده که می‌تواند کمک خوبی به مالکان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم معتمدی با اشاره به آغاز مهلت ارائه تخفیفات عوارض و جرائم شهرداری قم از 27 آذرماه همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش محدوده تخفیفات تصمیم بر این شد که با نظر شورای شهر مهلت ارائه را افزایش دهیم.

قائم مقام شهردار قم با بیان اینکه تخفیفات عوارض و جرائم شهرداری تا 22 بهمن ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: شهروندان سعی کنند هرچه سریع‌تر برای بهره‌مندی از این تخفیفات عوارض و جرائم به شهرداری مراجعه کنند و در غیر اینصورت پس از این مهلت، هرچند زمان ارائه تخفیفات تا 20 اسفندماه تمدید خواهد شد اما در هرکدام از آیتم‌ها کاهش 10 درصدی تخفیفات را پس از این مهلت خواهیم داشت.

معتمدی با اشاره به جزئیات تخفیفات عوارض ساختمانی و جرائم ماده 100 شهرداری، تصریح کرد: امسال آیتم ویژه‌ای که به این تخفیفات اضافه شده در خصوص تهاتر املاک با بدهی‌های عوارض و جرائم بوده که می‌تواند کمک خوبی به مالکان باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته تهاتر املاک با بخشی از بدهی‌های عوارض و جرائم ماده 100 صورت می‌گیرد و تشخیص امکان انجام این امر با کمیته تهاتر شهرداری متشکل از کارشناسان است.

قائم مقام شهردار قم ضمن تشریح تخفیفات امسال شهرداری قم، گفت: افرادی که بدهی‌های عوارض ساختمانی، مشاعی و بهای خدمات خود را به صورت نقدی تسویه کنند مشمول 30 درصد تخفیف خواهند شد.

معتمدی با بیان اینکه پرداخت بدهی در هشت قسط و 30 درصد نقدی مشمول 25 درصد تخفیف می‌شود، اضافه کرد: همچنین در صورت پرداخت 10 درصد نقدی و باقی بدهی در 12 قسط مودیان مشمول 15 درصد تخفیف می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه امکان پرداخت 50 درصد بدهی به صورت نقدی و باقی به صورت ملکی با تخفیف 25 درصدی به بخش نقدی وجود دارد، افزود: در بخش پرداخت جرائم کمیسیون ماده 100 نیز پرداخت نقدی مشمول 20 درصد تخفیف و پرداخت در 12 قسط مشمول 10 درصد تخفیف می‌شود.

قائم مقام شهردار قم بیان کرد: همچنین در دو بخش بدهی عوارض و جرائم ماده 100 امکان پرداخت نقدی با سهم 30 درصد و ملکی با سهم 70 درصد وجود دارد که در این صورت بخش نقدی مشمول 15 درصد تخفیف می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com