کد خبر ۳۹۱۲۱ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد

انتشار 50 مقاله در مورد حضرت خدیجه(س)

دبیر علمی همایش ملی «صدف کوثر» گفت: 180 مقاله به دبیرخانه این همایش ملی رسیده که از مجموع این مقالات نزدیک به 50 مورد برای انتشار و چهار جلد موسوعه و دو جلد مجموعه مقالات با مشارکت دارالحدیث برای رونمایی آماده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی پیش از ظهر امروز در همایش ملی بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س) که با عنوان «صدف کوثر» در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، جامعه‌المصطفی‌العالمیه و جامعه‌الزهرا از یک سال گذشته فعالیت خود را برای برگزاری این همایش ملی آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: سه کمیته علمی با حضور شخصیت‌های برجسته در همایش ملی بزرگداشت حضرت خدیجه(س) تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: برای تبلیغات و امور مختلف همایش ملی بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س) هزینه خاصی پرداخت نشده است چراکه مسؤولان در بخش‌های مختلف نسبت به حضرت خدیجه ارادت ویژه دارند و بدون حساب و کتاب برای ایشان هزینه می‌کنند.

دبیر علمی همایش ملی بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س) با بیان اینکه حضور دو مرجع تقلید در این همایش نشان از جایگاه والای حضرت خدیجه(س) است، تصریح کرد: تاکنون 180 مقاله به دبیرخانه این همایش ملی رسیده که از مجموع این مقالات نزدیک به 50 مورد برای انتشار، چهار جلد موسوعه و دو جلد مجموعه مقالات با مشارکت دارالحدیث برای رونمایی آماده شده است که این آثار ماندگار می‌شود.

وی از انتشار کتاب «سرور زنان جهان» به همت یکی از پژوهشگران همایش ملی حضرت خدیجه کبری(س) یاد کرد و افزود: صدا و سیما پنج برنامه زنده را به این همایش اختصاص داده که در این برنامه‌ها شخصیت حضرت خدیجه(س) با استفاده از ظرفیت رسانه به شیوه مطلوب برای همگان تشریح شده است.

رفیعی با اشاره به اینکه بر اساس وعده شهردار قم بلوار جدید حدفاصل بلوار شهید کریمی و میدان جوان به نام حضرت خدیجه کبری نام‌گذاری می‌شود، عنوان کرد: مسؤولان باید در شهرهای مختلف کشور مکانی را با عنوان حضرت خدیجه نام‌گذاری کرده و دهم ربیع‌اول و دهم رمضان را در صدا و سیما و رسانه‌ها مطرح کنند چراکه این شخصیت 25 سال با پیامبر اسلام(ص) زندگی کرده و برای ایشان در دوران سختی یاور مطلوبی بوده‌اند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه تاکنون برای معرفی حضرت خدیجه(س) اقدامات گسترده انجام نشده است، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش بتوانیم بخشی از دین خود را نسبت به این شخصیت ادا کنیم.

وی از جایگاه حضرت خدیجه کبری(س) نزد پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و ادامه داد: حضرت محمد(ص) با حمایت‌های حضرت خدیجه(س) توانست دین مبین اسلام را در میان مردم ترویج دهد.

رفیعی به برخی از دستاوردهای علمی همایش ملی صدف کوثر اشاره کرد و گفت: امیدواریم برنامه‌های آینده این همایش را نیز بتوانیم با به شکل جدی‌تری دنبال کنیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com