کد خبر ۳۹۱۶۵ انتشار : ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
شهردار قم مطرح کرد:

فرهنگ زیربنای بسیاری از امور شهری است/ کمک ۴۰۰ میلیون‌تومانی شهرداری به اداره‌کل ارشاد قم

سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با تاکید بر ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی در شهر گفت: فرهنگ زیربنای بسیاری از امور شهری است و به همین خاطر ما شرایطی را باید فراهم کنیم تا به این بحث توجه بیشتری شده و تقویت این مباحث در شهر را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سیدمرتضی سقائیان نژاد شنبه شب در دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به پروژه سرمایه گذاری مجتمع خدماتی تفریحی در بوستان غدیر اظهار کرد: در قرارداد این پروژه باید حواسمان جمع باشد که مشکلی برای شهرداری رخ ندهد و بخش حقوقی هم در این مورد مباحثی داشتند اما نباید تکلیف کلی را اینجا مشخص کنیم.

وی با اشاره به نظر برخی اعضای شورای شهر در خصوص اینکه مبنایی برای قرارداد سرمایه گذاری مشخص شود گفت: شاید ما مبنایی قرار دادیم و سال بعد تحقق پیدا نکرد و مجبوریم به سرمایه گذار فشار آوریم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: این پروژه مگر چقدر سود خواهد داشت که باید 10 درصد را به شهرداری بدهد ضمن اینکه سرمایه گذار هم باید سرمایه خود را بخواباند و هم 10 درصد به شهرداری بدهد و این شرایطی ایجاد می‌کند که در آینده مشکلاتی رخ دهد.

وی بیان کرد: ما مزایده گذاشتیم و چارچوب‌هایی مشخص شده و یک نفر برنده شده و باید توجه داشت که در شرایط فعلی این زمین هم معطل مانده است.

سقائیان نژاد گفت: سرمایه گذار اگر سود نبرد زیر فشار قرار می‌گیرد و یا به مردم فشار آورده یا قرارداد را معطل می‌کند و همه این‌ها را باید کنار هم ببینیم.

وی تصریح کرد: در درجه اول این سرمایه گذار در زمینی به نام شهرداری سرمایه گذاری می‌کند به امید اینکه سود ببرد و درصدی هم به شهرداری خواهد داد در عین اینکه زمین و امکانات نیز برای شهرداری باقی خواهد ماند.

شهردار قم گفت: ما با سرمایه گذار مشارکت می‌کنیم تا در سود و زیان شریک باشیم تا این بحث ربا و غیراسلامی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی اعضا در خصوص این سرمایه گذاری با مباحث نظارتی رفع خواهد شد تصریح کرد: ما شرایط لازم را دیده‌ایم و نظارت خوبی بر اجرای این قرارداد انجام می‌شود.

سقائیان نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع کمک شهرداری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: پولی که پرداخت خواهد شد برای مصرف نیست برخی می گویند پول از سرمایه می‌آید و برای جاری مصرف می‌شود ولی اینطور نیست.

وی گفت: در خصوص این موضوع قانونگذار چیزی را تصویب کرده و استان می‌خواهد در حوزه فرهنگ هزینه کند.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پروژه‌ها به همین شکل مشکلات رفع شده البته شهرداری بسیاری از موارد قانونی را در این دستور بررسی کرده و این نیست که این پول هدر رود و در حوزه فرهنگ کار خواهد شد که زیربنای بسیاری از مباحث دیگر است.

وی با بیان اینکه این موضوع تعاملی بین دستگاه‌های دولتی داخل استان است گفت: باید جامع به این بحث نگاه شود تا مشکلی رخ ندهد.

شهردار قم با تاکید بر ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی در شهر خاطرنشان کرد: فرهنگ زیربنای بسیاری از امور شهری است و به همین خاطر ما شرایطی را باید فراهم کنیم تا به این بحث توجه بیشتری شده و تقویت این مباحث در شهر را شاهد باشیم.

سقائیان نژاد همچنین با اشاره به استفساریه شهرداری برای در خصوص کاهش تعرفه جرائم ماده 100 هتل‌ها و واحدهای مسکونی گفت: طرحی تصویب شده مبنی بر اینکه بحث تمدید پروانه‌ها و ضریب‌ها لایحه آورده شود به این دلیل که بحث عوارض و مباحث مالی مطرح بود.

وی با تاکید بر اینکه مباحث مالی این قضیه در شهرداری باید مورد بررسی قرار بگیرد بیان کرد: در این قسمت مسکن باید حذف شود و در بقیه موارد مندرج در لایحه بررسی شود و اگر امکان داشت بحث مسکونی مجدد لایحه شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com