کد خبر ۳۹۱۹۸ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
اخبار کوتاه استان قم

سارقان داخل خودرو و موتورسیکلت در قم به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری دو سارق داخل خودرو و موتورسیکلت خبر داد و گفت: متهمان در تحقیقات پلیس به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،احمد کرمی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو و موتورسیکلت در قم، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هوشیاری عوامل انتظامی استان و شناسایی محل‌های سرقت سرانجام دو نفر در این ارتباط دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: متهمان با دیدن مدارک موجود به 30 فقره سرقت داخل خودرو و موتورسیکلت در قم اعتراف که نهایتاً‌ به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی استان شدند.

بهره‌مندی 231 نفر از روستاییان قم از آموزش‌های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی استان قم اظهار داشت: اجرای این دوره‌ها باهدف اشتغال در روستا‌ها، ارتقای مهارت روستاییان، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام‌گرفته است.

احمد عطارنیا افزود: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و اشاعه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، این اداره کل در 9 ماه گذشته، 28 هزار و 337 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را در 12 دوره آموزشی نظیر مدیریت در انتخاب تغذیه و بهداشت، شهروند الکترونیکی، مانتودوزی، دوزنده کیف چرمی با دست، پرورش‌دهنده گوسفند و کاربرد گیاهان دارویی به 231 نفر از متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 10 روستای قم ارائه کرده است.  

وی بیان کرد: از کل آموزش دیدگان در 9 ماه گذشته، 124 نفر زن و 107 نفر مرد بوده‌اند.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل شاغلان بخش کشاورزی و روستایی، فارغ‌التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند.

یادمان هنر انقلاب بر دیوار حوزه هنری قم رونمایی شد

در آستانه دهه بصیرت از یادمان هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری قم رونمایی شد.

در این یادمان 45 تابلو از تصاویر پرتره هنرمندان شناخته‌شده استان قم که در دومین هفته هنر انقلاب اسلامی استان حضور داشتند بر دیوار حوزه هنری استان قم نصب‌شده است.

این یادمان به ابتکار روابط عمومی حوزه هنری استان قم و باهدف تجلیل از بزرگان هنر انقلاب اسلامی در قم و شناساندن هنرمندان برجسته، متعهد و پیشکسوت استان به هنرجویان و مخاطبان جوان حوزه هنری قم ایجادشده‌ است.

گام تاریخی مجلس دهم در پیگیری دغدغه‌های سازمان تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی قم در جلسه شورای اداری تأمین اجتماعی استان بابیان اینکه برنامه ششم توسعه در حال بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی است، افزود: بخش‌هایی از این برنامه در کمیسیون تلفیق برنامه ششم در حوزه کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در رفع مشکلات و تنگناهای موجود در رفاه و خدمات‌رسانی به این قشر آسیب‌پذیر باشد.

سیدمجتبی موسوی تصریح کرد: تمام تشکل‌های کارگری و بازنشستگی تأمین اجتماعی در استان قم از نمایندگان خود می‌خواهند در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و جلسات مربوط به کمیسیون تلفیق نسبت به مطالبات جامعه کارگری عنایت ویژه داشته باشند.

وی تأکید کرد: خواسته تشکل‌های کارگری از نمایندگان مجلس دهم این است که نسبت به رفع ابهام یا تأمین بار مالی به بند (ج) تبصره (2) ماده (13) مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم همان‌طوری که از منابع دولتی بودجه سازمان بازنشستگی کشوری تأمین اعتبارشده، رأی مثبت بدهند.

گزارش شعب تأمین اجتماعی قم از چگونگی اجرا و میزان پیشرفت برنامه عملیاتی سازمان از دیگر برنامه‌های دهمین جلسه شورای اداری اداره کل تأمین اجتماعی استان قم در سال 95 بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com