کد خبر ۳۱۲۴۷ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴

قم در هفته ای که گذشت

برگزاری همایش خیر جمعی و مشارکت درتوسعه رفاه اجتماعی، شناسایی یکی از شهدای گمنام در قم و تشییع یکی از جانباختگان فاجعه مِنا، سخنان استاندار درجلسه شورای اداری مبنی بر لزوم حرکت درچارچوب قانون ، توسعه اتوبوس های کتابخانه کودک و سرانه ورزشی قم درحد مطلوب قرار ندارد از جمله اخبار هفته گذشته قم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یکی از دو شهید گمنام مدفون در دانشگاه قم، پس از اعلام نتایج آزمایش های دی. اِن. اِی احراز هویت شد.شهید «ستار یکه زارع» متولد 45 اعزامی از بسیج هشتگرد کرج در سال 62 هنگامی که 17 سال داشت، در عملیات خیبر به فیض عظیم شهادت رسید و نامش در زمره شهدای گمنام ثبت شد؛ این شهید در 28 آذر 91 در قم به خاک سپرده شده بود. مسوولان و جامعه دانشگاهی قم هفته گذشته با برگزاری برنامه ای باشکوه از خانواده این شهید به گرمی استقبال کردند.

** سید مهدی صادقی استاندار قم هفته گذشته در جلسه کارگروه اقتصادی ، یکی از مشکلات استان را گرایش مدیران دستگاه ها به طرح های زودبازده و فقدان چشم انداز بلند مدت عنوان کرد و گفت: برنامه های مسوولان باید بر اساس نقشه تفضیلی و طرح های آمایش استان باشد.

** مجتبی پور بوستان مدیر اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در نشست خبری با خبرنگاران، از توسعه اتوبوس های کتابخانه کودک در این شهر خبر داد وبا بیان اینکه اتوبوس کتابخانه کودک از دو سال پیش در قم راه اندازی شده است، گفت: شهرداری در حال حاضر درصدد تجهیز، بازسازی و نوسازی این اتوبوس ها برای ارایه خدمات فرهنگی بهتر و بیشتر به کودکان است.

** امیر هوشنگ طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم، در گفت و گویی، با اعلام معافیت مالیاتی شهرک صنعتی نمونه دو هزار هکتاری الغدیر، این استان را نمونه ای از تدبیر دولت برای توسعه صنعتی قم عنوان کرد.

** هفته گذشته محمد خامه یار طی حکمی از سوی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به عنوان مدیر ستاد اقامه نماز استان قم منصوب شد.

** استاندار قم در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه پشتیبانی و تدارکات هشت سال دوران دفاع مقدس، گفت: اهداف والای شهیدان و رزمندگان فقط منحصر به دوران دفاع مقدس نیست، بلکه متعلق به همه زمان هاست. رضا سیار فرماندار قم نیز دراین مراسم، با بیان اینکه تجلیل و سپاسگزاری از حضور نیروهای مردمی دردوران هشت سال دفاع مقدس وظیفه ملی و همه است، تاکید کرد: این امر می تواند در استمرار آرمان های دفاع مقدس و شهیدان موثر باشد.

** مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم دردیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم گفت: همه ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند وامروز نیز اگر بخواهیم آن را حفظ و ترویج کنیم و برای آیندگان به عنوان یک سند پرافتخار نگه داریم باید همه در این زمینه نقش آفرینی کنند.

** محمدرضا طلایی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم درگفت وگویی به مناسبت روز روستا، گفت: امسال 230 میلیارد ریال برای طرح های بهینه سازی مصرف آب دراستان از ردیف های ملی اختصاص یافته است.

**پنجمین جلسه شورای اداری استان قم با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد. استاندار قم در این جلسه، حرکت درچارچوب قانون را تنها راه جلوگیری از مشکلات برای جامعه دانست و گفت: خوشبختانه همگرایی و هم افزایی خوبی در بین مسوولان دستگاه های امنیتی، قضایی و اداری در راستای اجرای قانون وجود دارد.سردار کاظم مجتبایی فرماندهی انتظامی قم نیز دراین جلسه گفت: همدلی و همزبانی حلقه وصل اقتدار پلیس و امنیت و آرامش است و همه مردم و مسوولان باید سهم و وظیفه خود در ایجاد نظم و امنیت در جامعه را بدانند.

** استاندار قم هفته گذشته در آیین روز ملی روستا گفت: مسوولان باید در صیانت از آرای مردم در انتخابات آتی اهتمام ویژه ای داشته باشند. فرماندار قم نیز در این مراسم، با بیان اینکه دهیاران به عنوان مدیر بحران در روستا محسوب می شوند، گفت: دهیاری ها نقش مهم و محوری در ساماندهی و کنترل بحران ها در روستاها دارند.غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم نیز در این آیین، با تاکید بر ناکافی بودن اعتبارات طرح های هادی روستایی دراستان گفت: اتمام طرح های روستایی در قم حداقل به 10 سال زمان نیازمند است.

** هفته گذشته در اقدامی کم نظیر خلال دندانی با لبه تیز دو طرفه که به داخل بافت اثنی عشر بیمار وارد شده بود توسط دکتر محمدرضا قدیر فوق تخصص گوارش با همراهی دکتر احمد حرمتی فوق تخصص گوارش و گروه آندوسکوپی بیمارستان شهید بهشتی خارج شد.

**همایش خیر جمعی و مشارکت در توسعه رفاه اجتماعی با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.آیت الله مکارم شیرازی در این همایش گفت: اگر در مسیر کمک به محرومان، از کار افتادگان و معلولان گام برداریم کشور از آسیب محفوظ باقی خواهد ماند.وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش گفت: دولت دغدغه رفع نابرابری های اجتماعی را دارد اما به تنهایی قادر به حل این مشکل نیست و در انتظار مشارکت مردمی است.

** پیکر مطهر دکتر ناصر قربان نیا مدیر گروه حقوق دانشگاه مفید قم و از جانباختگان فاجعه تلخ منا از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.همچنین مراسم بزرگداشت دکتر قربان نیا با حضور استادان، دانشجویان و شخصیت های علمی و اقشار مختلف مردم در مسجد 14 معصوم (ع) برگزار شد.

** هفته گذشته علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم در مراسم روز ملی روستا گفت: اعتبار مصوب آبفای روستایی استان در سال جاری، 88 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. حسین خدمتی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم نیز در این مراسم، از توزیع 14 میلیارد ریال اعتبار بین دهیاری های استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

**همایش اقتصاد مقاومتی و فرصت های پس از تحریم نیز هفته گذشته در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی قم برگزار شد.حجت الله هاشم بیگی دبیر هیات علمی کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام در این همایش، گفت: رساندن رشد سالانه اقتصادی کشور به نرخ 12 درصد،تنها راه تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 است.سید حسن رضوی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز دراین همایش گفت: حل معضلات اقتصادی کشور بیش از هر چیز به عقلانیت و تدبیر نیازمند است.

**حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در چهارمین نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ وهنر قم ، با بیان اینکه هویت استان قم دینی و مذهبی است، گفت: رویکرد هنرمندان قمی نیز برگرفته از این فضاست و این ویژگی شناسنامه و هویت هنر قم می باشد.

** حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در سومین همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان قم گفت: سرانه فضای ورزشی استان قم تا رسیدن به حد مطلوب و استاندارد 60 سانتی متر فاصله دارد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com