کد خبر ۳۹۲۳۴ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم مطرح کرد

تمرکز بر دانش‌آموزان برای ارائه آموزش‌های مقابله با بحران

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: بسیاری از مخاطرات به راحتی قابل رفع شدن هستند و در شهر قم در زمینه آموزش‌های مقابله با بحران بر روی طیف دانش‌آموزان تمرکز کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی‌اکبر رحیمی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به کارگروه مدیریت بحران شهرداری قم اظهار کرد: در این کارگروه 22 دستگاه اجرایی استان عضویت دارند و جلسات کارگروه به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کارگروه مدیریت بحران شهرداری قم چندین کمیته از جمله بیمه و آتش‌نشانی را دارد و این کمیته‌ها زیرنظر کارگروه مدیریت بحران شهرداری فعالیت می‌کنند، امسال تاکنون 11 جلسه را در این کارگروه و کمیته‌های آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کردیم.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: مباحث مختلفی در کارگروه مدیریت بحران شهرداری مطرح می‌شود، البته باید جلسات این کارگروه‌ها پیش از وقوع یک بحران برگزار شود و پس از وقوع آن بحران دیگر فرصتی برای برگزاری جلسه باقی نمی‌ماند.

رحیمی با اشاره به دوره‌های آمادگی برای مقابله با بحران‌ها در شهر قم اظهار کرد: دوره‌های متنوعی را در این خصوص در این شهر برگزار می‌کنیم، همچنین این دوره‌ها را در شهرداری‌های مناطق هم برگزار کردیم و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: همچنین طرح مدرسه آماده را هم در شهر قم با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار کردیم، در قالب این طرح معلمان درس آمادگی دفاعی هم در دوره‌های آموزشی مدیریت بحران شهرداری قم حضور پیدا کردند.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: امسال دانش‌آموزان 9 مدرسه متوسط این شهر با حضور در ساختمان مدیریت بحران شهرداری قم در جلسات آموزشی شرکت کردند، همچنین سند مخاطرات این مدارس را هم در این راستا تدوین کردیم.

رحیمی با اشاره به لزوم توجه به مخاطرات در مدارس شهر قم اظهار کرد: باید برای رفع مخاطرات در مدارس این شهر برنامه‌ریزی و این مخاطرات را در حداقل زمان رفع کرد، بسیاری از مخاطرات به راحتی قابل رفع شدن هستند، در شهر قم در زمینه آموزش‌های مقابله با بحران بر روی طیف دانش‌آموزان تمرکز کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مرکز آموزشی مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم به صورت مستمر دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود، در این دوره‌ها مربیانی از آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر حضور دارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com