کد خبر ۳۲۷۷۰ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
معاون شهردار قم خبر داد

همسانی اقدامات و طراحی‌های شهری در بستر رودخانه با اصول مدیریت بحران

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به وجود معبر شهری در بستر رودخانه قم گفت: باید به این موضوع توجه شود که از چه طریق اقدامات شهرداری می‌تواند بیشترین همسانی را با طبیعت رودخانه از دیدگاه مدیریت بحران داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع در جلسه کمیته کنترل سیلاب‌های شهری بیان کرد: در گذشته تصمیمی اتخاذ شده که از بستر رودخانه به عنوان معبر شهری استفاده شود و در این بخش احداث‌هایی صورت گرفته است و به نظر می‌رسد کارهایی که در بستر رودخانه انجام گردیده با مباحث بحران، محیط زیست و اقلیمی مغایر بوده است و البته انتخاب در گذشته به دلیل اضطراری که وجود داشته، بوده است.

وی با اشاره به وجود معبر شهری در بستر رودخانه بیان کرد: به همین دلیل ما باید در این معبر جاده، روشنایی، تابلو، زیباسازی و... داشته باشیم ولی بعد از این می‌خواهیم به این مقوله توجه کنیم که از چه طریق اقدامات ما می‌تواند بیشترین همسانی را با طبیعت رودخانه از دیدگاه مدیریت بحران داشته باشد و توجه به این امر از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم گفت: قطعا می‌توانیم در رودخانه فضای سبز و زیباسازی داشته باشیم ولی باید فضای سبز و زیباسازی ما متناسب با شرایط رودخانه باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نگاه کارشناسی به اقدامات صورت گرفته در رودخانه بیان کرد: باید نسبت به ارائه راهکار در خصوص کاهش مخاطرات برای فعالیت در بستر رودخانه در بخش‌های مختلف اقدام شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com