کد خبر ۳۹۳۲۸ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
استاد حوزه علميه قم:

فاطمه معصومه(س) الگوی حجاب و عفاف

استاد حوزه علميه قم گفت: بايد به حضرت معصومه(س) افتخار كنيم، زيرا به بركت اين بانوي بزرگوار از ده‌ها كشور طلاب و فضلاي بزرگ در قم تربيت مي‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در مراسم شب وفات حضرت معصومه(س) که در حرم این بانوی بزرگوار برگزار شد، با بیان اینکه آمدن آیت‌الله حائری بنیانگذار حوزه علمیه به قم و تأسیس این حوزه از برکات وجود حضرت معصومه(س) است، اظهار کرد: جاذبه خورشید درخشان حضرت معصومه(س) سبب شد آیت‌الله حائری به قم بیاید.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله بروجردی به قم آمد و حوزه علمیه را 15 سال با عظمت اداره کرد، این امر نیز به دلیل جاذبه حضرت معصومه(س) بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمودند زمانی ما در قم 400 طلبه با وضعیت سخت بودیم، گفت: این طلاب در اوج ظلم رضاخانی بودند، امروز باید به برکت حضرت معصومه(س) افتخار کنیم، زیرا از دهها کشور طلاب و فضلای بزرگ در قم تربیت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم شریف قم قدر بدانید اگر شما افتخار می‌کنید به سیدحسن نصر الله شجاع که در برابر دشمن صهیونیستی با افتخار ایستاده و زمانی که نام او را می‌برند، افتخار می‌کنید، وی دست پرورده حوزه علمیه است، اگر امروز هزاران عالم در سراسر دنیا تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) را می‌کنند، از برکات این بانوی بزرگوار است.

حسینی قمی عنوان کرد: آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی یزدی در اوج غربت یک مجاهد، مبارز و شخصیتی بود که در انتقال و آمدن حائری به قم سهم داشت.

وی از دست‌اندرکاران و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تقاضا کرد تا از این ستارگان درخشان که در این حرم آرمیده‌اند، تجلیل شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ظهور علم در شهر قم، گفت: بر اساس روایتی علم در قم ظاهر می‌شود و علم و دانش از قم به شرق و غرب عالم منتشر می‌شود.

وی عنوان کرد: زائران، مجاوران و مؤمنان بدانید حدیث امام صادق(ع) که فرمودند علم و دانش از شهر قم به شرق و غرب منتشر می‌شود، از برکات حضرت معصومه(س) است.

حسینی قمی یادآور شد: کدام امامزاده است که این اندازه منشأ خیرات و برکات باشد و عالم و صحابی جلیل القدر زیر سایه نور ایشان متأثر شوند، همه عالم اسلام باید از این بانو درس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در شرق و غرب عالم جایی پیدا نمی‌کنید که یک بانو اینگونه در جلال و شکوه باشد. این مقام نشانه حقوق و تجلیل زن است. در شرق و غرب کجا اینگونه از بانویی جوان با کمال، محدثه، عالمه و شفیعه تکریم و تجلیل می شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: امشب و فردا به مناسبت وفات بانوی کرامت(س) در این شهر ده ها مجلس عزاداری باشکوه برگزار می‌‌شود. اینکه به عظمت این بانو هزاران عالم و صحابی افتخار کنند، نشاندهنده حقوق و تجلیل از زن و تجلیل از علم، عفاف و عبادت است.

وی با طرح این سؤال که چرا این بانوی بزرگوار ازدواج نکرد، گفت: امام موسی کاظم(ع) در دوران سختی بودند و کسی جرأت نداشت بیان کند که با موسی بن جعفر(ع) ارتباط دارد، بنابراین در آن فضا کسی جرأت نمی‌کرد با این خانواده وصلت کند.

حسینی قمی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) فرمودند اگر دختران من خواستند ازدواج کنند با نظر امام رضا(ع) باشد، ایشان ازدواج نکردند ولی حجاب، عفاف، پاکی و پاکدامنی به اندازه بالا داشتند و فاطمه معصومه(س) الگوی حجاب، عفاف، علم، دانش و عبادت است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com