کد خبر ۳۹۴۰۹ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۵
حجت‌الاسلام حسینی قمی:

تجلیل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قدردانی از مجاهدان، علم، و انقلاب است

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: تجلیل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قدردانی از مجاهدان، علم، و انقلاب است و باید اجازه دهیم دلسوزان نظام در زیر خیمه نظام حضورداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین حسینی قمی در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که امشب در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س)  برگزار شد، با اشاره به اینکه در میان تمامی انبیا که به رسالت رسیده‌اند تنها نام 26 نفر از آن‌ها در قرآن کریم به‌صورت مستقیم آمده است، اظهار داشت: ارزش‌های دینی مانند هجرت، شهادت، اخلاص و صداقت بیش از 300 بار در آیات قرآن کریم آمده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: این مجاهدات با هیچ قشری در جامعه قابل‌مقایسه نیستند و اهل‌بیت(ع) در سیره زندگی خود مجاهدان راه دین را همواره تکریم کرده‌اند.

وی بابیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مجاهدان راه  خدا بودند، تصریح کرد: معیارهای مجاهدان در شخصیت ایشان دیده می‌شد و ایشان از همان دوران نوجوانی از امام راحل بهره‌های فراوان بردند و با مهاجرت از شهر خود و سکنی گزیدن در قم در نزدیکی منزل حضرت امام (ره) ساکن شدند.

حسینی قمی با اشاره به حضور کم‌نظیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: به این دلیل که نسل سوم انقلاب خاطره‌ای از هشت سال دفاع مقدس در حافظه خود ندارد نسل اول انقلاب باید خاطرات مجاهدان انقلاب را به این نسل منتقل کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر فراموش نکردن شهدا افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از شاگردان امام راحل بودند و جزو شخصیتی بودند که به علت حفظ نظام به امام پیشنهاد پذیرفتن قطعنامه و پایان جنگ را داده‌اند.

وی بیان کرد: خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی غیرقابل فراموشی است و تجلیل شخصیت‌های برجسته ازجمله مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه و مردم حاکی از خدمات ارزنده ایشان است همچنین باید همگی قدردان خدمات ارزنده شخصیت‌های علمی و دینی باشیم و گفتن سخنان نادرست بعد از مرگ افراد بی‌انصافی است.

حسینی قمی با تأکید بر حفظ حرمت مؤمن گفت: تجلیل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قدردانی از مجاهدان، علم، و انقلاب است و باید اجازه دهیم دلسوزان نظام در زیر خیمه نظام حضورداشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تجلیل رهبر معظم انقلاب از شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حاکی از آن است که باید انصاف داشته باشیم و هر حزب و گروهی نباید فرمایشات ایشان را به نفع خود تفسیر کند.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com