کد خبر ۳۹۴۲۷ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم:

ایجاد مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در قم ضروری است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ایجاد مکان‌هایی به منظور اسکان اضطراری در شهر قم را ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمد گلفشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه در حال حاضر تنها از برخی بوستان‌های شهری و مساجد و حسینیه‌ها به عنوان اماکن اسکان اضطراری استفاده می‌شود اظهار کرد: این اماکن به هیچ وجه برای اسکان اضطراری شهر قم در مواقع بحران مناسب و کافی نیست.
وی با بیان اینکه ایجاد اماکن اسکان اضطراری از سوی شهرداری و استانداری‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: طی مذاکره با استانداری قم، این نهاد از واگذاری برخی اراضی به شهرداری قم به منظور ایجاد فضای سبز خبر داده است که در صورت تجهیز و مناسب‌سازی می‌توان در مواقع بحران به عنوان اماکن اسکان اضطراری و در سایر مواقع به عنوان فضای سبز از آنها استفاده کرد.
وی یکی دیگر از درخواست‌های جمعیت هلال احمر از شهرداری قم را تعامل بیشتر ذکر و خاطرنشان کرد: اکنون تعامل مناسبی میان این دو مجموعه وجود دارد اما برای ایام نوروز به تعامل بیشتری نیاز است.
گلفشان با بیان اینکه ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان قم غیراستاندارد و نامناسب است، افزود: از شهرداری قم می‌خواهیم که در زمینه اختصاص زمین و هزینه‌های پروانه ساختمانی این جمعیت را یاری کند تا جمعیت هلال احمر با جذب اعتبار مناسب، یک ساختمان اداری مناسب در شهر قم احداث کند.
وی همچنین از آمادگی جمعیت هلال احمر استان قم به منظور توسعه آموزش و جذب جوانان در صورت مهیا شدن ساختمان‌هایی در نقاط مختلف شهر خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: جذب و آموزش این جوانان سرمایه‌ای اجتماعی برای شهر قم خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه استان قم به عنوان معین استان تهران در مواقع اضطراری تعیین شده است، اظهار کرد: امیدواریم با در نظر گرفتن این مساله اعتبار مناسبی برای تجهیز و اجرای طرح‌های خود جذب کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com