کد خبر ۳۹۴۴۲ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

ظرفیت صندلی سینمای قم 3 برابر می‌شود

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بازسازی سینماهای غیرفعال در دستور کار قرار گرفته است و سه سینمای دیگر نیز در مجتمع‌های تجاری پیش‌بینی شده است که با استفاده از آنها ظرفیت صندلی سینمای قم سه برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،وحید فرجی چهارشنبه شب در دیدار سید رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمعی از اصحاب فرهنگ و رسانه قم که در سالن اجتماعات مجتمع شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم انجام شد، از فعالیت 358 موسسه قرآنی و فرهنگی در قم یاد کرد و افزود: برخی از این موسسات عملکرد فراملی و بین‌المللی دارند و توانسته اند جوانان بسیاری را از نقاط مختلف کشور جذب کنند.

وی با بیان اینکه قم در حوزه چاپ و مجوز صدور کتاب در میان استان‌های کشور جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سال جاری نزدیک به 12 هزار مجوز کتاب صادر شده است و این میزان تا پایان سال افزایش خواهد داشت.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به توسعه صنعت سینمایی استان قم اشاره کرد و گفت: از مجموع 6 سینمای استان قم سه سینما غیر فعال بوده که بازسازی این سینماها در دستور کار قرار گرفته است و سه سینمای دیگر نیز در مجتمع‌های تجاری پیش‌بینی شده است و با استفاده از آنها ظرفیت صندلی سینمای قم سه برابر می‌شود که این دستاوردها استان قم را به استانداردها نزدیک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی استان قم از فعال‌ترین شوراهای استان است، عنوان کرد:‌ اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده است و به صورت مستمر موضوعات مختلف را با حضور کارشناسان و مسؤولان تصمیم‌ گیرنده دنبال می‌کند.

فرجی با اشاره به اینکه طرح‌های شورای فرهنگ عمومی در اتاق فکر این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تهیه دانشنامه فرهنگ و تمدن، آمایش فرهنگی سرزمین و تدوین دو واحد درسی تحکیم بنیان خانواده را در دستور کار قرار داده است و به صورت ویژه دنبال می‌کند.

وی آمایش فرهنگی سرزمین را اقدام مطلوبی برای رسیدن به یک برنامه جامع خواند و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هنری طلاب بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد که در این راستا دبیرخانه دائمی جشنواره هنرهای آسمانی تشکیل شده و جشنواره‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: هزاران طلبه از سراسر کشور با استفاده از ظرفیت جشنواره هنرهای آسمانی در حوزه‌های مختلف هنری نقش‌آفرینی می‌کنند به همین علت از صاحب‌نظران و متخصصان به صورت ویژه در این جشنواره استفاده شده است.

وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در 60 کمیته و کارگروه مختلف عضو است، خاطرنشان کرد: اتاق فکری در این اداره‌کل تشکیل شده است تا بتوانیم از ظرفیت متخصصان برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

فرجی با تاکید بر اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به استفاده از ظرفیت اهالی هنر و رسانه اهتمام جدی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این افراد نیز در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر فرهنگی و هنری در استان قم مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

وی به برخی از ویژگی‌های استان قم اشاره کرد و ادامه داد: تلاش‌های لازم برای تعالی بخشیدن به جایگاه هنر و رسانه در شهر قم به صورت ویژه دنبال می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: شهر قم ظرفیت‌های علمی مختلف را به خود اختصاص داده و حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین این ظرفیت‌هاست که امیدواریم بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف استانی و ملی از آن بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com