کد خبر ۳۹۱۹۰ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

برگزاری جشنواره نماز و نیایش در استان قم

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هفتمین دوره جشنواره نماز و نیایش از 15 تا 17 دی ماه در شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،وحید فرجی در جلسه شورای نماز استان که  در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره نماز و نیایش در استان اظهار کرد: این جشنواره به صورت ملی و دوسالانه است، هفتمین دوره جشنواره نماز و نیایش از 15 تا 17 دی ماه در شهر قم برگزار می‌شود، آثار رسیده به این جشنواره به لحاظ کمی و کیفی خوب بوده است.

وی ادامه داد: هزار و 345 اثر در حوزه فیلم، فیلم نامه و عکس به دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش رسیده و داوری این آثار به پایان رسیده است، با وجود اینکه بسیاری از استان‌ها متقاضی برگزاری این جشنواره بودند، اما میزبانی این جشنواره به استان قم رسید.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: بیش از 100 فیلمساز در جشنواره نماز و نیایش در استان حضور خواهند داشت، همچنین مهمانان ویژه ای از جامعه سینمایی برای شرکت در این جشنواره به استان قم دعوت شدند، مراسم اختتامیه جشنواره نماز و نیایش در روز 17 دی در استان برگزار می‌شود.

فرجی با اشاره به مراسم افتتاحیه جشنواره نماز و نیایش در استان قم اظهار کرد: این جشنواره با حضور فیلم سازان در مراسم نماز جماعت یکی از مراجع تقلید افتتاح می‌شود، فیلم‌های جشنواره نماز و نیایش به صورت روزانه در نوبت‌های صبح و عصر در سینما ونوس اکران می‌شود.

وی ادامه داد: در جشنواره نماز و نیایش کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای سینماگران برگزار می‌شود، فیلم‌نامه‌های خوبی به این جشنواره رسیده است که این فیلم‌نامه‌ها امکان تبدیل شدن به فیلم سینمایی را دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: ایوبی رئیس سازمان سینمایی هم برای شرکت در جشنواره نماز و نیایش به شهر قم می‌آید که امیدوار هستیم این سفر توسعه سینمایی استان را به دنبال داشته باشد.

فرجی با اشاره به هدایای فرهنگی جشنواره نماز و نیایش اظهار کرد: برای شرکت کنندگان در این جشنواره یک سری بسته‌های فرهنگی را در نظر گرفتیم و از دستگاه‌های مختلف استان قم می‌خواهم که در تامین اقلام این بسته فرهنگی به اداره ارشاد استان کمک کنند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
1
۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵

یه جشن هم برای رهایی مردم از خشونت و افسردگی عمومی بگیرید، مردم وقتی شاد و فکرشان آرام باشد نماز و نیایش را بهتر از هر کس دیگری می خوانند و انجام می دهند.

پاسخ