کد خبر ۳۹۴۹۸ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه:

صحیفه سجادیه نیازی بین‌المللی است

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: صحیفه سجادیه یک نیاز بین‌المللی است و مبلغان می‌توانند در امور مختلف از این منبع پرمحتوا استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام والمسملین محمدصادق کفیل یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه بزرگان دینی نسبت به تاسیس این مرکز آموزشی و پژوهشی اهتمام جدی دارند، اظهار کرد: هر فعالیتی در عرصه فرهنگ بدون حوزه علمیه نمی‌تواند کارساز باشد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به فرهنگ مورد نظر اسلام باید عقبه قوی در قم داشته باشد، اضافه کرد: کشور برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید به آموزه‌های اسلامی نزدیک‌تر شود چرا که پیروی از دستورات دینی رشد و تاثیرگذاری را بیشتر می‌کند.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: با ابلاغ شورای عالی سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مبنی بر برگزاری کنگره برای ائمه اطهار(ع) استان‌های مختلف رسالت خود را در حد یک وظیفه انجام دادند اما استان هرمزگان با پیگیری شخصیت‌های برجسته این استان از جمله آیت‌الله نعیم‌آبادی و داشتن دغدغه ویژه فرهنگی برنامه‌ای بزرگ‌تر از یک وظیفه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه حضور مسؤولان استان هرمزگان در این مراسم توجه آنها به موضوع مهم صحیفه سجادیه را اثبات می‌کند، تصریح کرد: موسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه عملکرد مطلوبی را در دوره‌های مختلف رقم زده است و امیدواریم در مرکز تخصصی بتوانیم تربیت اساتید مورد نیاز این موسسه را رقم بزنیم.

کفیل از برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) یاد کرد و گفت: انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این کنگره بین‌المللی به شیوه مطلوب نشان از مشارکت مسؤولان استان هرمزگان است؛ در این استان مجموعه‌های مختلف از ظرفیت‌های خود استفاده کرده تا بتوانند یک حرکت ویژه را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌پژوهان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به دنبال مدرک‌گرایی نیستند، عنوان کرد: طلاب این مرکز سطح علمی قابل توجهی داشته و برای کسب مدرک در کارگاه‌ها شرکت نمی‌کنند.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه یادآور شد: صحیفه سجادیه یک نیاز بین‌المللی است و مبلغان می‌توانند در امور مختلف از این منبع پرمحتوا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما نیازمند استفاده از ظرفیت متخصصان دینی هستند، مطرح کرد: اینکه جوانان نسبت به حفظ صحیفه سجادیه اهتمام جدی دارند نشان می‌دهد که کشور در حال رفتن به سمت توسعه آموزه‌های دینی است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com