کد خبر ۳۹۵۶۵ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷
روزهای 21 تا 24 بهمن ماه

داور بین‌المللی بدمینتون قم قاضی مسابقات جام فجر شد

داور مطرح و بین‌المللی بدمینتون استان قم از سوی فدراسیون برای قضاوت در مسابقات بدمینتون 2017 بین‌المللی جام فجر انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،در حالی که فدراسیون بدمینتون برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی 2017 بدمینتون جام فجر در دهه سوم بهمن ماه سال جاری برنامه‌ریزی کرده، محمد‌حسن حسین‌زاده داور مطرح و شاخص بدمینتون قم نیز برای قضاوت در این رقابت‌ها انتخاب شده است.

حسین‌زاده که همزمان با داوری در عرصه مربیگری بدمینتون نیز فعالیت می‌کند، از جمله داوران ممتاز و شایسته این رشته در کشور به شمار می‌رود و با مدرک داوری بین‌المللی، در سال‌های اخیر نماینده بدمینتون ایران در قضاوت چند میدان مهم برون‌مرزی نیز بوده است.

این داور به نمایندگی از هیأت‌ بدمینتون استان قم در حالی برای قضاوت در رویداد بین‌المللی جام فجر انتخاب شده است که سال گذشته نماینده قم در پیکارهای 206 قهرمانی آسیا بود و این پیکارها را با حضور چهره‌های شاخص بدمینتون قاره کهن به میزبانی کشور هندوستان قضاوت کرد.

همچنین حسین‌زاده در حال حاضر یکی از اعضای کمیته داوران فدراسیون بدمینتون ایران نیز به شمار می‌رود و با دعوت رسمی صورت گرفته از سوی فدراسیون بدمینتون به منظور قضاوت رقابت مدعیان کسب عناوین برتر سال 2017 بدمینتون بین‌المللی جام فجر انتخاب شده است.

این داور که سابقه قضاوت در مسابقات معتبر بین‌المللی و رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی را در کارنامه‌ داوری خود دارد، قضاوت در فینال بخش انفرادی مسابقات جهانی آزاد 2014 به میزبانی کشور ماکائو، قضاوت در مسابقات تیمی جهان به میزبانی چین و همچنین بازی‌های آسیایی 2014 را تجربه کرده است.

انتخاب داور بین‌المللی بدمینتون قم برای قضاوت در این جام در حالی صورت گرفته است که امسال بیست و ششمین دوره پیکارهای بین‌المللی بدمینتون گرامیداشت دهه مبارک فجر در روزهای 21 تا 24 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود و تیم‌های مختلف خارجی نیز برای حضور در این جام اعلام آمادگی کرده‌اند.

ملی‌پوشان بدمینتون کشورهای فرانسه، لهستان، اسپانیا، افغانستان، اتریش، ایتالیا، دانمارک، روسیه، پرتغال، آذربایجان، عراق، سوریه، ارمنستان، سنگاپور، اندونزی، سریلانکا، مالزی، هند، پاکستان و نیجریه در این رقابت‌ها به همراه تیم ملی ایران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

با توجه به اینکه بازی‌های المپیک 2020 توکیو سه سال دیگر برگزار می‌شود اما از هم اکنون بدمینتون‌بازان کشورهای مختلف جهان برای افزایش رتبه خود در رنکینگ فدراسیون جهانی و کسب سهمیه بازی‌های المپیک آینده، در رقابت‌های مختلف از جمله جام فجر در ایران حضور می‌یابند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com