کد خبر ۳۶۱۷۶ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶
رئیس هیأت بدمینتون استان قم خبر داد

موفقیت داور بین‌المللی بدمینتون قم در کسب مدرک جهانی

رئیس هیأت بدمینتون استان قم از موفقیت داور بین‌المللی بدمینتون قم در کسب مدرک داوری سطح جهانی این رشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی پنجه‌باشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: محمدحسن حسین‌زاده داور بین‌المللی بدمینتون استان قم است که سابقه قضاوت در میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی این رشته ورزشی را در کارنامه دارد و از چهره‌های موفق بدمینتون قم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حسین‌زاده از جمله داوران مورد اعتماد فدراسیون بدمینتون کشورمان محسوب می‌شود و قضاوت رقابت‌های مهم و حساس لیگ‌‌های این رشته و همچنین مسابقات قهرمانی بدمینتون ایران به وی سپرده می‌شود و از داوران باتجربه بدمینتون است.

رئیس هیأت بدمینتون استان قم بیان کرد: حسین‌زاده سابقه قضاوت در مسابقات بدمینتون قهرمانی آُسیا را دارد و نماینده ورزش قم در دوره اخیر بازی‌های آسیایی بود، در حالی که این بازی‌ها در سال 2014 به میزبانی شهر اینچئون کره‌جنوبی به انجام رسید.

وی با اشاره به سفر داور بین‌المللی بدمینتون به کشور مالزی، عنوان کرد: وی برای شرکت در یک دوره داوری سطح جهانی راهی شرق آسیا شد و خوشبختانه این دوره را با موفقیت به پایان رساند و مدرک داوری جهانی رشته بدمینتون را نیز کسب کرد.

پنجه‌باشی عنوان کرد: محمدحسن حسین‌زاده به عنوان داور بین‌المللی بدمینتون استان قم در این دوره موفق به کسب حد نصاب لازم در بین 12 داور حاضر در کلاس برگزار شده زیر نظر فدراسیون جهانی (BWF) بدمینتون شد و رتبه نخست دوره جهانی داوری بدمینتون را به دست آورد.

وی افزود: دوره داوری درجه جهانی همزمان با مسابقات 2016 بدمینتون جهان به میزبانی کشور مالزی تشکیل شد و فدراسیون جهانی بر آن نظارت داشت و داورانی از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت کرده بودند در حالی که نماینده موفق ما حسین‌زاده بود.

رئیس هیئت بدمینتون استان قم تصریح کرد: دوره جهانی ارتقای مدرک داوری بدمینتون در حالی به میزبانی مالزی برگزار شد که ایران در آن تنها یک سهمیه داشت و محمدحسن حسین‌زاده در رقابت با هفت داور دیگر شرکت‌کننده از قاره آسیا کار بسیار سخت و حساسی داشت.

وی خاطرنشان کرد: رقابت با داورانی از کشورهای آسیایی مدعی و صاحب سبک در رشته بدمینتون همچون مالزی، استرالیا، هنک‌کنگ، هند، بنگلادش و دو شرکت‌کننده چینی کار آسانی نبود، اما خوشبختانه داور بین‌المللی بدمینتون قم و کشورمان که سابقه قضاوت در مسابقات مهم برون‌مرزی را دارد، با درایتی مثال‌زدنی از عهده آن برآمد.

پنجه‌باشی ابراز کرد: دوره ارتقای درجه داوری از آسیایی به جهانی در طول هفت روز به انجام رسید و سودهاکار ورمی از کشور هند، یائولینا از کشور مالزی، میک والکر از کشور کانادا و پیتر گنز از کشور دانمارک مسئولیت تدریس در این دوره را بر عهده داشتند.

وی در پایان اظهار کرد: حسین‌زاده برای کسب مدرک جهانی خود علاوه بر رقبای آسیایی با نفراتی از کشور دانمارک، استونی و آمریکا در بخش‌های عملی و تئوری این دوره رقابت کرد و در نهایت با کسب نمره 94 علاوه بر قرار گرفتن در جمع چهار نفر برتر، حائز رتبه نخست نیز شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com