کد خبر ۳۸۴۲۱ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷
با سفر به هند صورت گرفت

موفقیت 3 داور کاراته قم در کسب مدرک درجه B داوری آسیا

سه تن از داوران مطرح و موفق کاراته استان قم با حضور در دوره ارتقاء داوری کاراته آسیا موفق به کسب مدرک درجه B داوری کاراته قاره کهن شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،به نمایندگی از داوران فعال کاراته استان قم سه تن از داوران پرتوان و با دانش این رشته همراه با تعداد دیگری از داوران کاراته ایران به نمایندگی از استان‌های دیگر در دوره ارتقاء داوری کاراته قاره آسیا حضور یافتند.

برای این منظور ابوالقاسم پایدار، محمدمهدی سلطانی و ابوالفضل رضایی نمایندگان داوران کاراته استان قم در دوره و آزمون داوری کاراته آسیا بودند و به منظور شرکت در این دوره راهی کشور هندوستان شدند و در کنار دیگر داوران شرکت کننده در این دوره، آموزش دیدند.

نمایندگان هیأت کاراته استان قم در حالی به این دوره اعزام شدند که با برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته کشورمان اعزام به دوره ارتقاء داوری و مربیگری کاراته در آسیا در شرایطی صورت گرفت که این دوره ارتقاء داوری تا درجه JB آسیا همراه با کلاس مربیگری در شهر دهلی‌نو هندوستان برگزار شد.

بر این اساس به منظور سهمیه‌بندی و انجام بررسی‌های لازم در مورد نفرات واجد شرایط، از سوی هیأت کاراته استان‌ها داوران فعال هر استان که دارای درجه داوری ممتاز و RA هستند و نیز مربیان علاقمند به شرکت در این دوره به فدراسیون معرفی شدند.

از سوی هیأت کاراته استان قم معرفی سه نماینده به منظور این اعزام به این دوره به فدراسیون کاراته در حالی صورت گرفت که مجموعا تعداد 20 داور به نمایندگی از کشورمان برای شرکت در کلینیک ارتقای داوری آسیا به کشور هندوستان اعزام شدند.

این دوره آموزشی به مدت یک هفته برگزار شد و به داورانی که موفق به کسب نمره قبولی در این دوره شدند مدرک درجه B داوری آسیا تعلق گرفت، در حالی که در این دوره آموزشی مجموعا تعداد 20 داور متشکل از 15 نفر در بخش آقایان و پنج نفر در بخش بانوان به نمایندگی از فدراسیون کاراته ایران حضور داشتند.

در حالی که قرار بود قبول‌شدگان در این دوره آموزشی بلافاصله در مسابقات بین‌المللی کاراته به میزبانی هند قضاوت کنند، ابوالقاسم پایدار، محمدمهدی سلطانی و ابوالفضل رضایی سه نفر از اعضای شورای داوران استان که از سوی فدراسیون کاراته به منظور شرکت در این دوره راهی هند شده بودند بعد از پشت سر گذاشتن آزمون‌ها، موفق به کسب درجه داوری آسیا شدند که این یک موفقیت بزرگ برای خانواده کاراته و جامعه ورزش استان قم محسوب می‌شود.

این داوران در حالی از سفر هند به کشورمان و شهر قم بازگشتند و مورد استقبال مسؤولان هیأت و جامعه کاراته قرار گرفتن که از مربیان مطرح و با دانش کاراته قم نیز محسوب می‌شوند و علاوه بر تبحر در قضاوت مسابقات مهم داخلی و بین‌المللی کاراته، در عرصه مربیگری نیز شاگردان زیادی را در هر دو بخش کاتا و کومیته تربیت کرده و به سطح اول کاراته ایران و تیم‌های ملی کاراته معرفی کرده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com