کد خبر ۳۹۶۱۵ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹
رحیم صفوی:

قدرت موشکی ایران توان دفاعی بومی شده است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: قدرت موشکی کشورمان، توان دفاعی بومی شده جوانان ایران زمین است و حرف‌های آمریکایی‌ها در خصوص قدرت موشکی ایران، بی منطق است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید یحیی رحیم صفوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به توان نظامی ایران اظهار کرد: دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران، دفاعی است و کشورمان خواستار برقراری صلح و پایداری است.

وی ادامه داد: قدرت موشکی کشورمان، توان دفاعی بومی شده جوانان ایران زمین است و حرف‌های آمریکایی‌ها در خصوص قدرت موشکی ایران، بی منطق است، آمریکایی‌ها چرا در مورد کلاهک‌های هسته ای رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم یمن توسط رژیم سعودی سخن نمی‌گویند؟

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: مهم‌ترین معضل کشورمان مسائل اقتصادی و اجتماعی است و امیدوارم که دولت در برنامه ششم توسعه با یک مدیریت کارآمد و انقلابی بتواند با افزایش تولید ملی، راهبرد اقتصاد مقاومتی را عملی و مشکل اشتغال جوانان را حل کند.

رحیم صفوی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حماسه مردم کشورمان در 22 بهمن امسال، پیام عزت بخشی و تداوم انقلاب اسلامی را به جهان مخابره می‌کند، همچنین حضور مردم ایران در انتخابات اردیبهشت ماه سال آینده، یکی از مهم ترین حماسه‌های مردم کشورمان خواهد بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نقش موثری در شکست آمریکایی‌ها در رسیدن به اهداف خودشان در عراق و افغانستان داشت، آن‌ها به دنبال تشکیل یک حکومت لائیک در عراق بودند، اما آمریکایی‌ها با هوشیاری مرجعیت در رسیدن به این هدف شکست خوردند و یک حکومت دوست در عراق شکل گرفت.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: حمایت ایران و مشاوره‌های کشورمان به دولت‌های عراق و سوریه نقش موثری را در شکست تروریست‌ها در حلب و شرق موصل داشت، اکنون همبستگی مردم منطقه با انقلاب اسلامی را شاهد هستیم و آن‌ها از ملت ایران الگو می‌گیرند.

رحیم صفوی با اشاره به بازتاب انقلاب اسلامی در ایران در میان ملت‌ها اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیروزی مردم کشورمان در دوران جنگ تحمیلی، باورپذیری ملت‌ها از اسلام را مشخص کرده است، اکنون جوانان اروپایی این پیام را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تاثیر انقلاب اسلامی ایران معادله ظلم و عدالت را سال به سال بیشتر عیان می‌کند، آیا کسی فکر می‌کرد که آمریکایی‌ها این گونه در منطقه مفتضح شوند و هیمنه صهیونیست‌ها در منطقه شکسته شود؟

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: ما در جهان متغیری هستیم که از تعادل خارج شده و هنوز هم به تعادل برنگشته است، سرعت روند دگرگونی منطقه و جهان بسیار بیشتر از گذشته است، بخشی از تحولات پس از بروز یک چالش صورت می‌گیرد.

رحیم صفوی با اشاره به موارد تاثیرگذار در آینده جهان اظهار کرد: مواردی همچون روندها، رویدادها و راهبردها آینده منطقه و جهان را می‌سازد، تغییرات حاصل تلاقی این سه مورد است، نخستین تغییری که اکنون شاهد آن هستیم روند شتابان پیشرفت در عرصه دانش و فناوری به خصوص فناوری اطلاعات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اکنون شاهد روند گرم شدن جهان هستیم و مناطقی در دنیا از جمله کشورمان ایران در آینده با بحران شدید آب مواجه خواهند شد، همچنین افزایش ثروت در برخی از مناطق جهان و افزایش فقر در برخی از دیگر از مناطق هم تغییر دیگری است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com