کد خبر ۳۹۶۱۶ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۱
آیت‌الله اعرافی:

ایران بر سر اقتدار نظامی با هیچ کس معامله نمی‌کند

امام جمعه قم با اشاره به قانون منع صدور ویزا و موضع گیری درباره رزمایش‌های موشکی از سوی آمریکا گفت: آنها بدانند ما بر سر اقتدار دفاعی و نظامی خود با کسی معامله نمی‌کنیم. مسوولان نباید در برابر این سخنان سخیف کوتاه آمده و باید مواضع انقلابی اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه در خانواده باید شادی مشروع را به یکدیگر تقدیم کنیم اظهار کرد: این اقدام آثار اخروی و نتایج دنیوی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اگر به داد نیازمندی رسیده و گرفتاری فردی را رفع کنیم این اقدام کفاره گناهان خواهد بود، تصریح کرد: نشاط اجتماعی در اسلام جایگاه خاص خود را دارد و البته باید از شادی‌های کاذب و مخرب پرهیز کرد.

امام جمعه قم با تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار سرمشق و الگوی همه مجاهدان و بزرگان تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار از افتخارات تاریخ است، بیان کرد: روز پرستار را به همه پرستاران تبریک می‌گوییم و مناسبت این روز با میلاد حضرت زینب(س) در یک بعد از ابعاد بسیار زیاد شخصیت این بانوی بزرگوار است.

اعرافی با اشاره به اینکه پرستاری از وظایف سخت و بسیار حساس و دارای اجر مضاعف است، افزود: شرط پرستاری روح ایمانی و علاقه عاطفی و انجام خوب خدمت است. پرستاری شغلی سخت و زیان آور است و باید این مسئله در قانون مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقتضائات این شغل باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید در طرح تحول نظام سلامت به جایگاه پرستاران توجه شود.

امام جمعه قم فرا رسیدن دهه فجر را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: درخشش انوار الهی موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و باید این نعمت بزرگ را پاس داشت و از آن صیانت کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سطح انقلاب‌های بزرگ جهان بود، افزود: ممیزه اصلی این انقلاب پایبندی بر اسلام و ارزش‌های اعتقادی و فکری بود و این انقلاب بر خلاف تحلیل‌های انقلابی غربی‌ها به ثمر رسید.

اعرافی با بیان اینکه مسلمانان و مستضعفان جهان به این انقلاب دل بسته‌اند، گفت: غربی‌ها برای مهار این انقلاب تلاش‌های علمی و عملی بسیاری داشته‌اند و از سوی دیگر توطئه‌های بسیاری طراحی کرده‌اند و همه این تلاش‌ها نشان دهنده عظمت انقلاب ملت است و باید قدر این نعمت ارزشمند را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اسلام سیاسی و روح بین المللی تاکید دارد، یادآور شد: این انقلاب بر پایه همراهی مردم متدین در امتداد ولایت فقیه شکل گرفته است و باید در نظریه مردم سالاری دینی به این مهم توجه کنیم و بدانیم اصل ولایت فقیه موجب صیانت از مردمی ماندن انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخی مخاطرات انقلاب را تهدید می‌کند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال فروپاشی باورها، تطهیر رژیم ستمشاهی، تطهیر نظام سلطه و استکبار، کوچک نمایی خدمات و دستاوردهای انقلاب، تحریف اندیشه امام خمینی(ره)، تضعیف اعتقادات و باورها، تضعیف رویکرد توجه به داخل در اقتصاد، تضعیف قدرت نظامی و دفاعی کشور و تضعیف ارکان انقلاب و نهادهای انقلابی و در راس آنها ولایت فقیه هستند و باید نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان برای آن چاره بیندیشند.

وی با بیان اینکه در راهیپمایی 22 بهمن باید صلابت انقلاب به دنیا نشان داده شود، بیان کرد: همانند گذشته شاهد حضور ملت در صحنه خواهیم بود و دشمنان ناامید شده و دوستان مقاوم‌تر خواهند شد.

اعرافی با اشاره به قانون منع صدور ویزا و موضع گیری درباره رزمایش‌های موشکی از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: آنها بدانند ما بر سر اقتدار دفاعی و نظامی خود با کسی معامله نمی‌کنیم. جبهه شیطان یاوه‌های زیادی گفته‌اند ولی بدانند ملت در دهه فجر با آرمان‌های امام و ارزش‌های انقلاب پیمان مجدد می‌بندند و در مقابله با آنها کوتاه نیامده و در تقویت صنایع دفاعی و نظامی با هیچ کس معامله نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: مسوولان نباید در برابر این سخنان سخیف کوتاه آمده و باید مواضع انقلابی اتخاذ کنند تا آنها بدانند در برابر زیاده‌ خواهی‌ها محکم ایستاده‌ایم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com