کد خبر ۳۹۶۵۲ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۲
نیکزاد در مسجد چهارمردان قم:

ژنرال نبودیم ولی برای ملت کارگری کردیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علی نیکزاد شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) به دنبال ترویج اسلام ناب محمدی(ص) بوده است، اظهار کرد: افرادی که از دین خارج شدند در طول تاریخ اسلام ضربه‌های بسیاری را به مسلمانان زدند؛ برای اینکه در مسیر انقلاب اسلامی بمانیم باید از ترویج آموزه‌های نادرست دینی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه فقط مردم بصیر می‌توانند حمایت کننده رهبر انقلاب اسلامی باشند، اضافه کرد: اگر به پشتوانه ولایت فقیه حرکت کنیم ترامپ نمی‌تواند یاوه‌گویی کند.

وزیر سابق راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: افرادی که فکر می‌کنند با گرفته‌های خود از استکبار می‌توانند در کشور استقلال به وجود آوردند اشتباه می‌کنند چراکه شیطان بزرگ آمریکاست و نمی‌توانیم فکر کنیم که این کشور به مسلمانان رحم می‌کند و در مسیر استقلال و آزادی نظام اسلامی خون‌های بسیاری ریخته شده است که باید از این خونها صیانت کرد.

وی از تعاریف واژه جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: بر مبنای اسلام افراد صالح باید توسط مردم انتخاب شوند و اینکه به ارگان‌های حامی اسلام اصیل حمله می‌کنند نشان از قدرت و عملکرد درست این ارگان‌هاست.

نیکزاد با اشاره به اینکه دشمنان در فتنه 88 با همه داشته‌های خود به میدان آمدند، مطرح کرد: افرادی که اسلام و امام حسین(ع) را نشانه گرفتند هیچ بویی از ولایت فقیه و اسلام نبرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن دین، مردم و استقلال نظام اسلامی را قبول ندارد، عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر تبل ناکارآمدی نظام اسلامی کوبیدند اما بر اساس مشاهدات و تجربیات این نظام تا کنون کار آمده بوده و با تکیه بر اعتقاد دینی، تبعیت از ولایت فقیه و قانون اساسی به قله‌های موفقیت رسیده است.

نیکزاد یادآور شد: ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن هیچ بحرانی را به دنبال نداشت و این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل علاوه بر ایجاد ریل، جاده، بندر و فرودگاه باید امنیت این بسترها را نیز تامین کند.

وی به ساخت 63 هزار و 251 کیلومتر انواع جاده در دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: 48 هزار و 159 کیلومتر جاده در حال ساخت را به دولت تحویل داده که اگر مسیر دولت قبل را ادامه می‌دادند هر دو هفته یکبار پروژه‌ای در شان رئیس جمهور برای افتتاح وجود داشت.

وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموعه جاده‌های احداث شده در دولت کنونی تا پایان سال گذشته پنج هزار و 870 کیلومتر است، تصریح کرد: این آمار در دولت هشتم و هفتم هم 36 هزار و 143 کیلومتر بوده؛ در دولت قبل 21 استان را با استفاده از جاده به یکدیگر وصل کردیم اما اکنون هیچ اتصالی جدیدی میان استان‌ها با استفاده از بزرگراه یا آزادراه ایجاد نشده است.

وی با تاکید بر اینکه 877 کیلومتر راه آهن آماده ریل‌گذاری را به دولت یازدهم تحویل داده‌ایم، تصریح کرد: مترو تهران پرند یکی از این بخش‌ها بود که شهرداری تهران به عنوان بهره‌بردار و یکی از زیر مجموعه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان سازنده این پروژه فعالیت داشتند با این وجود دولت به جای یاری‌رساندن این پروژه را از قرارگاه گرفت و اکنون بعد از سه سال پشیمان شده است در حالی که 110 هزار خانوار پرند هم‌اکنون می‌توانستند از این پروژه استفاده کنند.

نیکزاد با اشاره به اینکه سه کشور آذربایجان، عراق و ترکمنستان را با استفاده از ناوگان ریلی به ایران وصل کردیم، تصریح کرد: بعد از سال 92 هیچ استانی با استفاده از شبکه ریلی به یکدیگر وصل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن افراد در جایگاه‌های مورد نظر فعالیت خود را ادامه می‌دادند و بنده چهار سال وزیر بودم اما در آن دوران به هیچ فردی باج ندادم و 430 سفر استانی داشتم و 10 بار در استان قم حضور یافتم.‌ رهبر انقلاب اسلامی در مورد دولت نهم فرموده‌اند که این دولت انقلاب را به ریل اصلی خود باز گردانده است.

نیکزاد با بیان اینکه یکی از تعاریف اسلام در مورد مسکن داشتن منزلی برای پرورش فرزندی مومن است، عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی باید برای مسکن کارگران و محرومین فکر کنیم اما در شرایط کنونی مسکن مهر به عنوان یک طرح نامناسب مطرح می‌شود چراکه پردیسان‌ها و منازل عادی در مقابل کاخ‌ها هیچ است.

وزیر سابق راه و شهرسازی یادآور شد: دولت کنونی از عدالت سخن به میان می‌آورد اما نسبت به تصمیم کارشناسی شده بی‌توجه است. اینکه گفته می‌شود طرح مسکن مهر را طی یک شب برنامه‌ریزی کردند دروغ است چراکه این طرح با کارشناسی‌های مختلف در دستور کار دولت نهم قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه افراد کم درآمد جامعه بدون مشارکت دولت مالک خانه نمی‌شوند، عنوان کرد: در ایران اسلامی نیز برنامه‌های مختلف نتوانسته کارساز باشد به همین علت در سال 84 سه میلیون نفر مستاجر در کشور بودند و نسبت مسکن با خانوار 1.5 میلیون واحد تفاوت داشت.

نیکزاد با اشاره به اینکه نظام مهندسی، شهرداری، تامین اجتماعی و دولت برای صاحب خانه شدن قشر ضعیف جامعه بسیاری از مالیات‌ها را دریافت نکردند، تصریح کرد: بدون کمک دولت و نظام اسلامی نمی‌توانیم قشر ضعیف را مالک خانه کنیم، در مسکن مهر با دریافت مجوزهای لازم ساخت و سازها را دنبال کردیم اما این طرح طی سه سال اخیر رها شده است.

وی اضافه کرد: اصلاح اقتصاد کلان با تکیه بر ظرفیت‌های خارجی نمی‌تواند نتیجه لازم را به دنبال داشته باشد و اینکه گفته می‌شود اقتصاد کلان مشکل مسکن را رفع می‌کند درست نیست چراکه اگر به قشر ضعیف جامعه کمک نشود امکان ندارد همه بتوانند مالک مسکن شوند.

نیکزاد با بیان اینکه هشت میلیون جوان از سن ازدواج گذشته‌اند، تصریح کرد: ایجاد یک میلیون و 150 هزار مسکن در تاریخ ایران بی‌سابقه است با وجود اینکه ژنرال نبوده اما به شیوه مطلوبی برای ملت کارگری کردیم و روند در صاحب خانه شدن بسیاری از خانوارها عملکرد مطلوبی داشته‌ایم.

وزیر سابق راه و شهرسازی از افزایش 400 هزار موردی تقاضای مسکن در سال 94 یاد کرد و ادامه داد: اینکه گفته می‌شود برای نخستین بار تعداد واحدهای مسکونی از خانوارها بیشتر شده نادرست است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 85 احمدی نژاد گفت که سالانه 200 هزار واحد روستایی را مقاوم‌سازی می‌کنیم اما بسیاری گفتند که نمی‌شود چراکه این آمار در دولت هشتم و هفتم 127 هزار مورد در سال بوده است اما عملکردها اثبات کرد که اگر کار برای خدا باشد نتیجه دست‌یافتنی خواهد بود.

نیکزاد به افتتاح بیش از یک میلیون و 186 هزار مسکن شهری در دولت قبل اشاره کرد و افزود: یک میلیون واحد با پیشرفت 70 درصدی به دولت بعدی تحویل داده شد اما اکنون با رها کردن پروژه‌ها نزدیک به سه میلیون نفر از افراد شاغل در این حوزه بیکار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در دولت یازدهم در حال افزایش است، عنوان کرد: برای برنامه ششم رسیدن این نرخ به 12 درصد برنامه‌ریزی شده است در حالی که دولت نهم و دهم در این زمینه موفقیت‌های بسیاری داشت و اینکه گفته می‌شود در آن دوران شغلی ایجاد نشده درست نیست.

نیکزاد یادآور شد: رهبری فرمودند که چند میلیون نفر چشم انتظار مسکن مهر هستند به همین علت این طرح باید به صورت جدی پیگیری شود و به اتمام برسد اما مسؤولان برای اجرای فرمایش ایشان ستادی تشکیل نداده و عملکرد جدی نداشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مونوریل قم را در سال 88 با پرداخت 20 میلیارد تومان بودجه به تصویب رساندیم، اضافه کرد: در این پروژه نگاه خیرخواهانه داشته و به دنبال ذخیره برای عاقبت خود بودیم که اگر اهتمام مردم و مسؤولان ادامه پیدا می‌کرد بخشی از مشکلات ترافیکی به برکت این پروژه رفع می‌شد.

وزیر سابق راه و شهرسازی در مورد مزخرف خواندن طرح مسکن مهر گفت: بعید می‌دانم در ایران اسلامی یک فرد عاقل با این ادبیات موافق باشد اگر این افراد مسکن اجتماعی را با نتایج مطلوب‌تر از مسکن مهر اجرا می‌کردند، بنده هم آنها را دعا می‌کردم.

وی با بیان اینکه در دولت قبل کشور را با 114 هواپیما تحویل گرفتیم، عنوان کرد: این تعداد در پایان فعالیت به 224 هواپیما افزایش داشت اما در این راستا فقط از بخش خصوصی حمایت کرده و هزینه خاصی را به کشور اضافه نکردیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com