کد خبر ۳۹۸۴۹ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم عنوان کرد

اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی وزارت کشور به قم / آمار طلاق مطلوب نیست

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی به صدا درآمده است به همین علت وزارت کشور نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی به استان قم اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عطاءالدین قاسمی دوشنبه شب در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل شورای تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی اظهار کرد: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار که در نقاط مختلف کشور مشاهده می‌شود کنترل و کاهش آمار طلاق با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می‌شود و تا کنون در این راستا عملکردهای مطلوبی دنبال شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری و شورای فرهنگ عمومی استان به دور از فعالیت‌های موازی‌ تلاش‌های لازم را در حوزه کاهش آمار طلاق دنبال می‌کنند، اضافه کرد: زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی در برخی از حوزه‌ها به صدا درآمده است به همین علت وزارت کشور برای استان‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده و نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار نیز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی به استان قم اختصاص داده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم خاطرنشان کرد: برای حفظ کانون خانواده‌ها که رفع آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، باید همگان در کنار یکدیگر قرار گیرند و در چارچوب رسالت‌های تعیین شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی و مذهبی است، مطرح کرد: ائمه جماعات در صورت اعلام آمادگی می‌توانند دوره‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده را در مساجد برگزار کنند؛ با اتحادیه‌های صنفی، انجمن‌های کارگری و تشکلات مختلف جلسات بسیاری داشته ایم تا بتوانیم با مشارکت آنها به آگاه‌سازی عمومی و عزم ملی برای کنترل آسیب‌ها برسیم.

قاسمی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته نسبت به آسیب‌های اجتماعی بی‌توجه بوده‌ایم، اضافه کرد: اکنون با پیگیری‌های دولت و تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی توجه به این آسیب‌ها به عنوان یک اولویت مطرح است به همین علت همگان باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی یادآور شد: آمارهای کنونی طلاق در استان قم و در سطح ملی مطلوب نیست در حالی که اگر از ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و علمی استفاده کنیم می‌توانیم کاهش آمار طلاق استان و کشور را رقم بزنیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه مشکل ناهنجاری‌های اجتماعی با ایجاد ساختارهای جدید رفع نمی‌شود، تصریح کرد: رسیدن به هماهنگی مطلوب برای اجرای فعالیت‌ها و کاستن از آسیب‌ها در مرحله اجرا به عنوان یک اولویت مطرح است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تشکیل هیأت اندیشه‌ورز برای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی را یکی از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه در این هیأت حضور داشته و با محوریت موضوع خانواده مشکلات استان را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مراجعه مستمر به مشاوره در دوره‌های مختلف زندگی افراد باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: مشاوران باید قبل از ازدواج سازگاری دختران و پسران را بررسی کنند تا زوج‌های جوان بعد از ازدواج با ناسازگاری یکدیگر روبه رو نشوند، استفاده از مشاوران با تجربه و توانمند در حوزه خانواده باید در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه با فراهم‌سازی بسترهای مختلف در شرایط کنونی طلاق افراد به صورت آنلاین ثبت می‌شود، عنوان کرد: آمارهای سال گذشته به علت ثبت دستی دقیق نبوده اما امسال باید آمارهای دقیقی را در اختیار داشته باشیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com