کد خبر ۳۹۸۵۴ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

برگزاری دوره تخصصی سرپناه اضطراری اسکان موقت ویژه خواهران در استان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: دوره تخصصی سرپناه اضطراری، اسکان موقت و اردوگاه ویژه خواهران با حضور امدادگران استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دوره تخصصی سرپناه اضطراری، اسکان موقت و اردوگاه با حضور مربیان مجرب از مرکز استان به مدت سه روز در مرکز آموزش و اداره عملیات برگزار شد.

محمد رضا بهرامی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: هدف از اینگونه آموزش‌های فنی و تخصصی ارتقاء توان امدادگران و افزایش کارآیی آنان در حوادث، پاسخگویی به موقع و مناسب و ارائه کمک‌ های لازم به مصدومان حوادث است.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی مباحث تخصصی از قبیل روش‌ها و چگونگی برپایی اردوگاه اضطراری - روش‌ها واستاندارد های اسکان اضطراری – مدیریت، طراحی و اجرای انواع اردوگاه ارائه می‌شود.

بهرامی توانمندسازی هرچه بیشتر امدادگران و نجاتگران را از اهداف عمده اجرای این طرح برشمرد و افزود: شناخت بیماری‌های شایع، دفع بهداشتی زباله‌ها، کفن و دفن اصولی و همچنین تأمین آب آشامیدنی در اردوگاه‌های اسکان اضطرای از جمله دیگر مباحث اموزشی در این دوره است.

معاون امداد و نجات در پایان گفت: دوره تخصصی اسکان از تاریخ اول اسفند شروع و تا تاریخ سوم اسفند ادامه خواهد داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com