کد خبر ۳۹۳۸۹ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم:

۲ سوله بزرگ امدادی هلال‌احمر قم در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: دو سوله بزرگ امدادی در روستای سلفچگان به‌منظور آب‌رسانی در حریق ایجادشده، که امیدواریم در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمد گلفشان در دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تأسیس سازمان شیر و خورشید کشوری در سال 1302 اظهار داشت: این مرکز در سال 1347 در قم و در کنار دارالشفا حرم تأسیس و به خدمت‌رسانی مشغول شد.

وی با بیان اینکه زمین و امکانات سازمان شیر و خورشید استان قم از سوی انجمن شورای شهر تأمین‌شده بود، افزود: توجه این نهاد به سازمان شیر و خورشید و یا هلال‌احمر امروزی ستودنی است و ادامه تفاهمات و همکاری میان شهرداری و هلال‌احمر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گلفشان با تأکید بر اینکه اقدامات زیادی در این سازمان انجام‌شده است، تصریح کرد: سازمان به‌منظور ارائه بهتر خدمات به معاونت‌های متعدد تقسیم‌شده و بعد از چندین جابجایی در حال حاضر در خیابان ساحلی مستقرشده است.

وی با اشاره به عضویت چندین ساله شهردار قم، مرتضی سقاییان نژاد در جمعیت هلال‌احمر، ادامه داد: ایشان از زمانی که شهردار اصفهان بودند به‌صورت داوطلبانه عضو جمعیت شدند و همواره کمک‌های شایانی در راستای اعتلا عملکرد این مرکز داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم بابیان اینکه عملکرد این نهاد بر اساس رأی هیئت‌مدیره صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: آیت‌الله اعرافی، آقایان بنایی، بهشتی و قاسمی از اعضای فعلی هیئت‌مدیره هلال‌احمر قم هستند و همواره برای اهداف و سیاست‌گذاری‌های مرکز جایگاه ویژه‌ای در نظر داشته‌اند، و در این راستا تعاملات خوبی از سوی مرکز هلال احمر با مجموعه استان‌ها برقرارشده است.

وی معاونت امداد و نجات را یکی از موضوعات مهم موردبحث دانست و اظهار داشت: این بخش با دارا بودن پایگاه‌های جانبی متعددی در استان به ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش می‌کند، در این راستا ساختمان‌هایی در روستاهای کهک و دستجرد به این منظور در نظر گرفته‌شده و پایگاه ثابتی نیز در شهر جعفریه به نام شهید صارمی نیز از شهدای مدافع حرم افتتاح شده ‌است.

گلفشان خدمات ارائه‌شده از سوی هلال‌احمر به سایر دستگاه‌های دولتی را مورداشاره قرار داد و گفت: هلال‌احمر به دلیل دارا بودن نیروهای داوطلبانه‌ای که برای رضای خدا کار می‌کنند، می‌تواند خدماتی رایگان به مردم و دستگاه‌ها ارائه دهد که می‌تواند برای دولت هزینه‌بر باشد.

وی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر مجهز به بالگرد هوایی است و این وسیله برای استفاده در موارد مختلف بارها به شهرداری امانت‌داده شده است، همچنین در اربعین حسینی نیز هلال‌احمر توانست در 6 موکب به ویزیت 73 هزار نفر از طریق نیروهای خود بپردازد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان اینکه افزایش توان معاونت‌ها و بخش‌های هلال‌احمر ظرفیتی برای شهر و استان قم به شمار می‌رود، گفت: به‌منظور کاهش تلفات ناشی از حوادث، آموزش‌ها باید به‌طورجدی و به‌صورت تخصصی ادامه یابد، در این راستا آموزش‌های خانه به خانه نیز در قالب آموزش‌های خانه هلال قرار است از شهرک مهدیه و پردیسان آغاز شود.

وی اقدامات آموزشی و فرهنگی هلال‌احمر برای جوانان را موردتوجه قرار داد و افزود: با توجه به چهره خوب و عام‌المنفعه هلال‌احمر، جوانان رغبت بیشتری به شرکت در کلاس‌ها نشان می‌دهند و به همین دلیل جمعیت در خدمات آموزشی، جهادی، برگزاری همایش‌ها و کمک به محرومان اقدامات ارزنده‌ای با کمک جوانان داوطلب خود انجام داده است.

گلفشان با اشاره به کسب رتبه‌های برتر درزمینهٔ اوقات فراغت هلال‌احمر قم، بیان کرد: آمادگی افزایش آموزش‌ها در سطح شهر و یا ارائه آموزش در مراکزی که علاقه‌مند به مباحث آموزشی هستند، را داریم.

وی با تأکید بر اینکه تمامی فعالیت‌های هلال‌احمر استان با رویکرد فرهنگی بوده است، افزود: یکی از حوزه‌های هلال‌احمر، حوزه داوطلبان است که افراد بر اساس تخصص و وقت خود به ارائه خدمت در چندین نوبت می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان اینکه نگاه‌ها به مجموعه هلال‌احمر باید نگاه آینده‌نگرانه باشد، عنوان کرد: قم جزء معدود استان‌ها در دولت نهم و دهم  بوده است که دچار توقف در زمینه عمرانی شده و هیچ‌گونه رشدی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان آموزش‌های تخصصی و نگه‌داری از 10 قلاده سگ در 22 بهمن امسال صورت پذیرد، همچنین دو سوله بزرگ امدادی نیز در روستای سلفچگان به‌منظور آب‌رسانی در حریق ایجادشده، که امیدواریم در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

گلفشان با اشاره به حساسیت‌های مسجد مقدس جمکران در شهر قم، اظهار داشت: ساختمانی در این مسجد به‌منظور ارائه خدمات در این مکان ایجادشده که امیدواریم با توجه به تأمین اعتبار صورت گرفته از مرکز، این ساختمان تا نیمه شعبان افتتاح شود.

وی اقدامات انجام‌شده در حوزه درمان و توان‌بخشی را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: مرکز ارتز و پروتز به مدت یک سال ونیم ایجادشده که همواره باهمت داوطلبان همراه بوده و خدمات ارائه‌شده به معلولان نیز با کیفیت و هزینه کم صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان اینکه تعاملاتی با سردار مجتبایی در عید سال گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد: نتیجه این تعاملات برگزاری اکیپ‌های مشترک برای هلال‌احمر و نیروی انتظامی بود که به‌مراتب هزینه کمتری در مقایسه با برگزاری اکیپ‌های جداگانه داشت.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر دو قطعه زمین مناسب برای ساخت دارد، افزود: با کمک مسئولان و گرفتن پروانه ساخت و نیز تامین اعتبارات لازم، امیدواریم زمین‌های ساخته‌شده و در اختیار جمعیت قرار ‌گیرد، همچنین امیدواریم زمین‌هایی که در گذشته به هلال‌احمر تعلق‌گرفته است نیز به جمعیت بازگردد.

گلفشان با اشاره به وجود هم‌افزایی میان هلال‌احمر و اورژانس، گفت: این هم‌افزایی به‌منظور ارائه خدمات سخت به مصدومان حادثه‌دیده شکل‌گرفته، و تلفن مجموعه هلال‌احمر 112، شماره‌ای است که به‌راحتی قابل تماس است و تنها شماره‌ای است که می‌توان با موبایل و بدون سیم‌کارت شماره گیری شود.

منبع:تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com