کد خبر ۳۹۹۳۴ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد

تخصیص 23 میلیارد تومان اعتبار ویژه بهینه‌سازی مصرف آب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: برای بهینه‌سازی مصرف آب در ردیف‌های اعتباری آخر قرار داشتیم اما از سال 93 اعتبارات رونق داشته و اکنون 23 میلیارد تومان به این امر مهم تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمدرضا طلایی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بخش کشاورزی استان به شیوه مطلوبی از ظرفیت‌های دولت استفاده کرده است، اظهار کرد: سطح زیر کشت کشاورزی استان قم طی سال‌های اخیر 20 درصد کاهش داشته اما تولید محصولات در این بخش 6.4 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید اینکه میزان محصولات کشاورزی در سال 93 نزدیک به 735 هزار تن بوده که در سال گذشته به 800 هزار تن رسیده است، اضافه کرد:‌ برای بهینه‌سازی مصرف آب در ردیف‌های اعتباری آخر قرار داشتیم اما از سال 93 اعتبارات رونق داشته و اکنون 23 میلیارد تومان به این امر مهم تخصص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از اهتمام استاندار نسبت به رفع مشکلات این سازمان یاد کرد و گفت: در اصل 44 واگذاری‌های امور دولتی به بخش‌های مردمی به صورت ویژه دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه در تولید برخی از محصولات نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر هستیم، تصریح کرد: در مورد محصول انار استان، 32 تن برداشت ثبت شده در حالی که استان دیگری نزدیک به قم 45 تن برداشت داشته است؛ سرمایه‌گذاری و کاهش هزینه تولید به عنوان دو اولویت مطرح است که رسیدن به این اولویت نیازمند حضور متخصصان و مهندسان توانمند است.

طلایی یادآور شد: اگر طرح‌های مختلف برای کشاورزان درآمد به دنبال داشته باشند این افراد می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی استان فعالیت داشته باشند و سبب رونق و توسعه شوند.

وی حضور مهندسان توانمند را عامل پیشرفت کشاورزی استان قم برشمرد و عنوان کرد: در راستای استفاده از مهندسان کشاورزی خلاهای بسیاری داشته‌ایم به همین علت قم به عنوان نخستین استان اعتبارات عمرانی خود را برای آموزش مهندسان ناظر هزینه کرد و در سال 94 نیز با الگوبرداری از قم هفت استان دیگر این امر را دنبال کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه کارشناسان توانمند در استان قم بیکار نخواهند بود، اظهار کرد:‌ رسیدن به خودکفایی به عنوان یک اولویت در استان قم مطرح بوده به همین علت در راستای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی‌های مختلف انجام شده و طرح‌های بسیاری دنبال شده است.

وی افزایش بهره‌برداری در بخش کشاورزی را نیازمند مشارکت کشاورزان دانست و اظهار کرد: استفاده از تجربه‌های جهانی و تکنولوژی‌های جدید به عنوان یک افق مطرح بوده به همین علت دوره‌های آموزشی بسیاری برای کشاورزان برگزار شده است.

طلایی از اهتمام سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم نسبت به افزایش رونق در بخش کشاورزی یاد کرد و افزود: این سازمان ‌به عنوان بزرگترین تشکل صنفی در بخش کشاورزی تلاش کرده تا از ظرفیت‌های موجود استان در راستای ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی استفاده کند و در مسیر رسیدن به کشاورزی نوین مشارکت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم طی 15 سال اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، عنوان کرد: سازماندهی مهندسین کشاورزی، ارتقا مهارت‌های حرفه‌ای، افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی و نظارت بر فعالیت فنی و حرفه‌ای مهندسین در راستای دفاع از حقوق کشاورزان از ماموریت‌های این سازمان بوده که به شیوه مطلوب دنبال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی باید با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: رسیدن به افق‌های مورد نظر در حوزه کشاورزی نیازمند فعالیت جمعی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com