کد خبر ۳۳۲۵۱ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

پای دلالان از بازار میوه شب یلدا در قم قطع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مناسب بودن قیمت میوه در قم گفت: هیچ گونه نگرانی از کمبود میوه وجود ندارد و امسال پای دلالان میوه از بازار قطع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا طلایی در مورد تأمین میوه شب یلدا در قم اظهار داشت: در استان با تدبیر سازمان جهاد کشاورزی، کارگروهی برای تنظیم بازار میوه شب یلدا تشکیل داده شده و از قبل برنامه ریزی برای تنظیم بازار انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده، سیب و پرتقال به مقدار کافی خریداری شده و خوشبختانه هیچ گونه نگرانی از کمبود میوه در استان وجود ندارد و محصولات خریداری شده که از مرغوبیت خوبی برخوردار است.

وی در مورد افزایش قیمت انار نیز گفت: ممکن است بعضی از باغداران با احتمال اینکه قیمت انار در شب یلدا افزایش یابد، مقداری از انارها را در انبارها نگهداری کرده و این روزها وارد بازار کرده باشند، ولی بررسی‌های ما نشان می‌دهد که قیمت این کالا با ایام برداشت آن تفاوت چندانی ندارد. الان انار با کیفیت مناسب حدود ۴ هزار تومان است.

طلایی در پاسخ به این سئوال که چه مقدار سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب یلدا خریداری شده؟ اظهار داشت: مقدار میوه‌های تأمین شده به اندازه نیاز استان است و کمبودی وجود ندارد، به همین دلیل است که امسال بازار سیاه وجود نداشته و پای دلالان میوه از بازار قطع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تأکید کرد: مردم قم با خیال راحت مشغول خرید میوه مورد نیاز شب یلدا هستند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com