کد خبر ۴۰۰۰۳ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم مطرح كرد

توسعه حمل و نقل عمومي با ايجاد محدوديت براي حمل و نقل خصوصي

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم گفت: اگر توسعه حمل و نقل عمومي و ايجاد محدوديت براي حمل و نقل خصوصي توأم با يكديگر اجرا نشود موفقيتي در اين زمينه نداريم و در نتيجه خيابان‌ها شلوغ و پرترافيك و مملو از خودروهاي شخصي مي‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی و حمل و نقل بار درون شهری اظهار کرد: افزایش میانگین 13 درصدی برای سال 96 برای انواع تاکسی‌های گردشی، خطوط، بیسیم، وانت کرایه و پیک موتوری به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه باید تعادلی بین نرخ هزینه تاکسیرانی و توان مردم برای استفاده از تاکسی باشد در مجموع نرخ بیش از 13 درصد پذیرفته نشد و در زمینه نرخ کرایه اتوبوس هنوز لایحه نرخ به شورا ابلاغ نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به رشد روز افزون تعداد خودروها و افزایش ضریب مالکیت خودرو در مردم و نداشتن توان شهرداری‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای تردد این وسائل نقلیه ناچار هستیم بحث حمل و نقل و ترافیک را مدیریت کنیم و اگر این امر محقق نشود شاهد ترافیک افسار گسیخته می‌شویم.

وی ادامه داد: در بحث مدیریت ترافیک باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی رفته و همزمان با آن ایجاد محدودیت برای حمل و نقل خصوصی صورت گیرد.

ذاکریان خاطرنشان کرد: به طور عمده خودروهای سواری تک سرنشین صبح‌ها برای شروع فعالیت‌های روزانه و بعد از ظهرها در پایان فعالیت‌ها مشاهده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخش قابل توجهی از خیابان‌ها به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود سبب سرعت تردد این خودروها شده و در زمینه‌ سوخت و انرژی فسیلی صرفه‌جویی می‌شود.

ذاکریان ادامه داد: اگر توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت برای حمل و نقل خصوصی توأم با یکدیگر اجرا نشود موفقیتی در این زمینه نداریم در نتیجه خیابان‌ها شلوغ، پرترافیک و مملو از خودروهای شخصی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش خودروهای شخصی سبب می‌شود وسائل حمل و نقل عمومی نیز در ترافیک گرفتار شوند بنابراین در اینگونه موارد استفاده از حمل و نقل عمومی مطلوب نیست و مردم تشویق می‌شوند برای رفاه بیشتر به خودروهای شخصی روی بیاورند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اختصاص بخشی از خیابان‌ها برای حمل و نقل عمومی گفت: باید به سمت توسعه حمل و نقل ریلی و حمل و نقل عمومی پیش برویم و یا خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ ضروری است بخشی از خیابان به خطوط BRT اختصاص داده شود تا اتوبوس گرفتار ترافیک ناشی از تردد خودروهای شخصی نشود و بتواند با سرعت بیشتر مردم را به مقصدشان منتقل کند.

ذاکریان عنوان کرد: این سیاست در برخی مکان‌ها پیگیری می‌شود که برخی از خطوط به خودروهای با سرنشین بالا اختصاص داده می‌شود و خودروهای تک سرنشین در آن خطوط اجازه تردد ندارند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com