کد خبر ۴۰۴۰۴ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
عضو شورای شهر قم خبر داد

استقبال رانندگان از طرح ساماندهی خودروهای حمل بار

عضو شورای شهر قم از استقبال رانندگان از طرح ساماندهی خودروهای حمل بار در شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عباس ذاکریان شنبه شب در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه اخذ مجوز دریافت تعرفه‌های خدمات خودروهای حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه، گفت: ساماندهی خودروهای حمل و نقل بار درون‌شهری به شهرداری‌ها واگذار شده است و به همین دلیل طبق مفاد قانونی پیش‌بینی شده تعرفه‌ای برای این قضیه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها جدول نرخی را برای این مفاد قانونی پیش‌بینی شده طراحی و ابلاغ کرده است اظهار کرد: این جدول برای اتکای شهرداری‌ها بر آن است و شهرداری نیز همین جدول را عینا به عنوان لایحه به شورا ارسال کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این لایحه بین سه رده زیر 3.5 تن، 3.5 تن تا 6 تن و بالای 6 تن است، افزود: هزینه صدور پروانه فعالیت ناوگان برای یکسال به ترتیب 50، 70 و 100 هزار تومان، صدور پروانه اشتغال رانندگان ناوگان باربری برای یکسال 50، 70 و 100 هزار تومان و هزینه تمدید و تعویض نیز نصف این مبالغ است.

وی ادامه داد: همچنین 20 ساعت برای آموزش رانندگان به صورت اجباری پیش بینی شده که به ازای هر ساعت 6 هزار تومان پیش‌بینی شده که تمام این موارد در کمیسیون خدمات شهری به طور کامل تصویب شده است.

ذاکریان با بیان اینکه خدمات ناوگان باربری برون‌شهری بر عهده سازمان پایانه‌ها است افزود: این سازمان مدتی فعالیت‌ خود در این بخش را شروع کرده و با توجه به تفاوت نرخ سوخت گازوئیل برای افراد ساماندهی شده و نشده که قریب به دو برابر است؛ بحث برون‌شهری تمام شده و تمام افراد باید کارت هوشمند داشته باشند.

وی گفت:  برای حمل و نقل بار درون شهری این کار بر عهده شهرداری است و این کار برای نخستین بار در شهرداری قم اجرایی می‌شود.

ذاکریان خاطرنشان کرد: با توجه به اختلاف چشم‌گیر هزینه سوخت سهمیه و اصلی، اکثر رانندگان به طور داوطلبانه اقدام به ثبت‌نام در سامانه ساماندهی سوخت کرده‌اند.

وی با اشاره به لایحه نامگذاری 18 فقره معابر و شوراع شهری گفت: از این موارد یک مورد از دستور کمیسیون برای بررسی بیشتر خارج شد و 17 مورد باقیمانده تنها با دو مورد تغییر در کمیسیون خدمات شهری به تصویب رسید.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com