کد خبر ۴۰۰۴۹ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
شهردار قم:

در دو سال آینده به 150 میلیارد تومان اتوبوس در قم نیاز داریم

شهردار قم با تاکید بر اینکه ما طی دو سال آینده به 150 میلیارد تومان اتوبوس در قم نیاز داریم گفت: اگر یارانه را به اتوبوسرانی بدهیم و افزایش نرخ کرایه نداشته باشیم پس هزینه نوسازی و توسعه ناوگان از کجا می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شنبه شب به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس اظهار کرد: در اینکه باید حمل و نقل عمومی حمایت شود هیچ شکی نداریم و تمام عزم و تلاش ما نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به حذف کمک‌های دولتی به توسعه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: اگر آمارها را بررسی کنیم در سال‌های گذشته دولت بالای 80 درصد به این بخش کمک می‌کرده است و یک سوم هزینه بلیط را به عهده داشته اما امروز هیچ کدام از این موارد وجود ندارد و هزینه‌ها شفاف شده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی شهرها با هزینه مردم اداره می‌شوند بیان کرد: به همین خاطر باید از مشارکت مردم در مدیریت شهر استفاده کنیم چراکه دیگر دولت سهم کمی در مدیریت شهر به عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما طی دو سال آینده 150 میلیارد تومان اتوبوس در قم نیاز داریم خاطرنشان کرد: اگر یارانه را به اتوبوسرانی بدهیم و افزایش نرخ کرایه نداشته باشیم پس هزینه نوسازی و توسعه ناوگان از کجا می‌آید.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه امسال 20 میلیارد تومان اتوبوس برای شهر خریداری شده است خاطرنشان کرد: به جز این مبلغ چهار میلیارد تومان نیز یارانه و کمک به سازمان اتوبوسرانی داده شده که این هزینه و 50 میلیارد تومان باید برای رفع نیازهای حمل و نقل عمومی شهر و توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌شده است.

وی گفت: اگر قرار است که با اتوبوس‌های فرسوده به مردم خدمت کنیم و اتوبوس‌ها نوسازی نشود باید یارانه بدهیم و اگر نوسازی بخواهیم انجام دهیم باید به ظرفیت نرخ‌ها توجه کنیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه متاسفیم که دولت دیگر به حمل و نقل عمومی کمکی نمی‌کند تصریح کرد: دولت همه چیز را آزاد کرده و گفته شده که یارانه‌ها نیز کم کم حذف و مدیریت می‌شود اما وقتی به شهرها می‌رسیم که مردم آن را اداره می‌کنند همه می‌گویند نباید هزینه افزایش یابد و واقعی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ناوگان را نوسازی کنیم تا شهری شاداب داشته باشیم خاطرنشان کرد: تا کی می‌خواهیم به اتوبوسرانی یارانه بدهیم در حالی که ناوگان اتوبوسرانی به عمر 10 سال رسیده که این درشان مردم نیست و باید به نوسازی نیز توجه داشته باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com