کد خبر ۴۰۰۹۵ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم خبر داد

افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی در شهر قم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: امسال تعداد ایستگاه‌ها و خودروهای سازمان آتش نشانی در شهر قم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محسن اروجی چهارشنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به آماده سازی ستادی در عوارضی قم تهران اظهار کرد: این ستاد را با همکاری شهرداری قم آماده کردیم، همچنین در این ایام سه رزمایش را برگزار کردیم که یکی از این رزمایش‌ها در راه آهن بود.

وی ادامه داد: همچنین رزمایشی در پارکینگ زائر برگزار شد و سیستم‌ها در این پارکینگ به روز می‌شود، بازدیدهای ایمنی را از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران داشتیم تا نقص‌های ایمنی در این دو مکان برطرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم افزود: مکان‌های متعددی در استان برای اسکان زائرین در نظرگرفته شده است و امسال هم تعداد ایستگاه‌ها و خودروهای سازمان آتش نشانی در شهر قم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد، همچنین نخستین پایگاه استاندارد اورژانس هوایی در استان قم افتتاح شد که این یک دستاورد ارزنده بود.

اروجی با اشاره به وضعیت اورژانس در استان قم اظهار کرد: هم اکنون در شهر قم تعداد پایگاه‌های اورژانس 20 پایگاه است، همچنین 18 پایگاه اورژانس روستایی و یک پایگاه اورژانس هوایی هم در استان قم داریم.

وی ادامه داد: کمیته امداد و درمان ستاد تسهیلات زائرین تمام مصوبات را اجرا کرده است، برای لحظه تحویل سال استقرار نیروهای امدادی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را پیش بینی کردیم. نیروهای آتش نشانی هم در آن زمان برای مراقبت از اوضاع و امدادرسانی در صورت لزوم در اطراف این اماکن مقدس حضور خواهند داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم افزود: کشیک‌های نیروهای درمانی تا 15 فروردین برنامه ریزی شده است، همچنین برنامه ای هم برای آمادگی برای مواجهه با موج دوم سفر در ایام نوروز ارائه دادیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز در استان 22 اکیپ خواهد داشت.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com