کد خبر ۴۰۳۹۵ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مطرح کرد

عدم آشنایی زوجین با مهارت‌های ارتباطی از عوامل اصلی طلاق

بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: از جمله عوامل طلاق می‌توان به عدم آشنایی افراد با مشخصات خودشان، عدم تطابق زوجین با یکدیگر، مشکلات اقتصادی و عدم آشنایی زوجین با مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زندگی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علیرضا آقایوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت طلاق در شهر قم اظهار کرد: مذهبی بودن این شهر ارتباط مشخصی با بالابودن آمار طلاق در قم ندارد و عللطلاق در بین زوجین به دلیل عوامل دیگری است.

وی ادامه داد: از جمله عوامل طلاق می‌توان به عدم آشنایی افراد با مشخصات خودشان، عدم آمادگی لازم برای ازدواج، عدم تطابق زوجین با یکدیگر یا به عبارتی عدم کفویت، مشکلات اقتصادی و عدم آشنایی زوجین با مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زندگی اشاره کرد.

بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: بی توجهی به عوامل طلاق موجب می‌شود که آمار طلاق بالا رود. در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور آمار طلاق بالا است و آمار طلاق در قم هم با متوسط کشوری تفاوت قابل توجهی ندارد.

آقایوسفی با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن برخی از طلاق‌ها اظهار کرد: اینکه فکر کنیم تمام طلاق‌ها اجتناب ناپذیر هستند، سخن و باور نادرستی است و بسیاری از ازدواج‌ها از آغاز اشتباه شکل گرفتند.

وی ادامه داد: بسیاری از اتفاقات پس از ازدواج روی می‌دهند و طلاق را اجتناب ناپذیر می‌کنند، به عنوان مثال می‌توان در این زمینه به مردی اشاره کرد که پس از ازدواج دچار اعتیاد پیشرفته شده است یا دست به خیانت زناشویی می‌زند و آمادگی کافی برای تغییر رفتار ندارد، هر عامل دیگری می‌تواند در طول زندگی اتفاق بیفتد و طلاق را اجتناب ناپذیر کند.

بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: زوجین قبل از طلاق و بعد از آن باید برای دوره بعد از طلاق آموزش ببینند. آن‌ها باید یاد بگیرند که چگونه تنها زندگی کنند و از لحاظ اقتصادی روی پای خودشان بایستند.

وی ادامه داد: زوجین پس از طلاق باید آموزش ببینند که چگونه انتخاب بعدی شان را به درستی انجام بدهند و مهارت‌هایی که در گذشته نیاموختند، را بیاموزند و یاد بگیرند که چگونه همسر مناسب خودشان را پیدا کرده و کوتاهی‌های گذشته را جبران و بتوانند از آسیب‌های پس از طلاق اجتناب کنند.

بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در پایان خاطرنشان کرد: زوجین پس از طلاق باید یاد بگیرند که چگونه از خودشان در برابر افرادی که می‌خواهند آن‌ها را اغوا سازند، محافظت کنند، همه این اقدامات کمک می‌کند که آسیب‌های جدایی در زوجین پس از طلاق به حداقل برسد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com