کد خبر ۴۰۴۱۷ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی زمینه‌ساز احیای آموزه‌های دینی بوده است

یکی از مراجع تقلید گفت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز احیای آموزه‌های دینی بوده است به همین علت باید این انقلاب را حفظ کرده و در راستای تحقق آرمان‌های آن کوشا باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار با جمعی از مردم اردکان یزد که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد،‌ با بیان اینکه یزد خواستگاه علمای بزرگ و دارای مردم انقلابی بسیاری است، اظهار کرد: بنده در سال 88 سفرهای استانی خود را آغاز کرده و به صورت چهره به چهره با مردم 22 استان مختلف کشور صحبت کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه امامت ارتباطی به سن ندارد، اضافه کرد: حضرت امام زمان(عج) در سن پنج سالگی پدر خود را از دست داد و از آن سال به عنوان امام بر مردم ولایت دارند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند متعال ولایت را برای ائمه اطهار(ع) قرار داده چرا که جامعه نیازمند مدیر است و انسان‌ها بدون یک امام و پیشوا نمی‌توانند در مسیر تعالی و پیشرفت حرکتی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امامت و ولایت پایانی ندارد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشد به همین علت باید بسترهای معنوی را به صورت قابل توجهی در جامعه اسلامی گسترش دهیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امام زمان(عج) به صورت غیر مستقیم جامعه اسلامی را به سمت موفقیت هدایت می‌کنند، تصریح کرد: عنایت‌های ایشان سبب شده که انقلاب اسلامی از بسیاری بلاها و توطئه‌ها در امان باشد.

وی از ولی فقیه به عنوان پرچم‌دار حرکت انقلاب اسلامی نام برد و گفت: ایشان در دوران غیبت با فرمان‌های خود مردم جامعه را به سمت تعالی و موفقیت هدایت می‌کنند چرا که جامعه بدون ولایت فقیه دچار هرج و مرج و گمراهی می‌شود.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه علمای برجسته تاریخ در دوره‌های مختلف در هدایت جامعه نقش‌های مستقیم و غیرمستقیم را بر عهده داشته‌اند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز احیای آموزه‌های دینی بوده است به همین علت باید این انقلاب را حفظ کرده و در راستای تحقق آرمان‌های آن کوشا باشیم.

وی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) یاد کرد و ادامه داد: ایشان با تکیه بر نیروی مردمی ایران و قدرت این مردم توانست مقابل استکبار جهانی ایستاده و اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم وارد کند.

آیت‌الله نوری همدانی از رهبر انقلاب اسلامی به عنوان جانشین امام زمان(ع) نام برد و افزود: باید در راستای حمایت از این نظام اهتمام جدی داشته باشیم چرا که مردم ایران دارای ارزش‌های بسیاری بوده و در دوره‌های مختلف مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کرده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به افزایش دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: پیام شهدا این است که انقلاب با خون و جهاد به دست آمده است به همین علت باید به عنوان یک رسالت اصلی انقلاب اسلامی را حفظ کرده و راستای موفقیت بیشتر تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان از تلاش‌های مستمر خود دست نمی‌کشند، عنوان کرد: اگر فردی منتظر ظهور امام زمان(عج) است باید در راستای بسترسازی ظهور آن حضرت تلاش کند.

آیت‌الله نوری همدانی از جایگاه ولایت یاد کرد و گفت: اگر آحاد جامعه در راستای تحقق فرمایشات ایشان مشارکت داشته باشیم می‌توانیم در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیرتری برسیم.

وی با بیان اینکه یاد امام زمان(عج) سبب روشنایی دل‌ها می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود نظام اسلامی در راستای تامین رفاه مردم بیشترین استفاده را داشته باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com