کد خبر ۳۱۱۹۳ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۲

توصیه‌های تبلیغی آیت‌الله نوری همدانی به طلاب علوم دینی

یکی از مراجع تقلید به بیان توصیه‌های کاربردی برای تاثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های طلاب علوم دینی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی روز سه شنبه در دیدار جمعی از روحانیون مستقر کشور که در دوره آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم شرکت کردند، به دشواری‌های تبلیغ دین و فعالیت‌های فرهنگی در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: بنده تا سن ۵۰ سالگی در ماه‌های محرم و رمضان به تبلیغ دین پرداختم و به این کار افتخار می‌کنم.

این مرجع تقلید در بیان اهمیت تبلیغ دین به روایتی از امیرالمومنین علیه السلام اشاره کرد که آن حضرت فرمودند: هدایت یک شخص از کل آنچه که خورشید بر آن می‌تابد بهتر است.

وی در ادامه به بیان توصیه‌های تبلیغی خطاب به روحانیون مستقر پرداخت و تبلیغ دین را هنر مهمی دانست که با علم، آگاهی و ذوق طلبه‌ها مرتبط است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد که تبلیغ مثل تدریس نیست بلکه از این جهت که با مولفه‌های روانشناسی، تجربه و ذوق طلبه‌ها ارتباط دارد با تدریس تفاوت می‌کند.

وی تقویت ارتباط دینی مردم با حکومت را مهم‌ترین برکت معنوی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: طلاب علوم دینی باید برکات و پیامدهای مثبت پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما و جهان را برای مردم بازگو کنند.

این مرجع تقلید از طلاب علوم دینی خواست که در فعالیت‌های تبلیغی به مسئله ولایت فقیه و تاثیرگذاری و نفوذ کلام مقام معظم رهبری در دنیا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی طلاب علوم دینی را به مطالعه وصیتنامه شهیدان توصیه کرد و افزود: طلاب و روحانیون باید دفتری داشته باشند که مطالب خود را یادداشت کنند تا به عنوان کشکولی در اختیار آنها باشد و در مواقع نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com