کد خبر ۴۰۴۹۵ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
با پایان انتخابی تیم ملی در خانه کاراته قم

کاراته‌کار طلایی قم مسافر قهرمانی آسیا شد

کاراته‌کای طلایی استان قم با غلبه بر رقیب مطرح خود موفق به کسب مجوز حضور در اردوی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان ایران را به دست آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،همزمان با برگزاری پیکارهای کاراته قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان کشور و انتخابی تیم‌های ملی در این دو رده سنی، مسابقات مرحله دوم انتخابی تیم ملی امید و همچنین دو پیکار انتخابی تیم ملی بزرگسالان نیز در قم برگزار شد.

این در حالی است که با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی هیات کاراته استان قم، میزبانی رقابت‌های نوجوانان و جوانان انتخابی تیم ملی را سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم انجام داد اما مرحله دوم گزینشی تیم ملی امید و دو وزن تیم ملی بزرگسالان در خانه کاراته قم به انجام رسید.

بر این اساس در وزن منهای 67 کیلوگرم و در حضور کادر فنی تیم ملی کاراته ایران به منظور شناخت یک نفر برای حضور در اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی به رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، دو کاراته‌کای مطرح سال‌های اخیر برابر یکدیگر به روی تاتامی رفتند و در نهایت نماینده قم فاتح این رقابت شد.

سعید علی‌پور در سه مبارزه خود برابر هامون درفشی‌پور موفق به شکست حریف خود شد تا برای عضویت در بخش کومیته تیمی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته ایران ملحق شود و این تیم را در پیکارهای کاراته 2017 قهرمانی آسیا در قزاقستان همراهی کند.

کاراته‌کای استان قم در این رقابت به سه پیروزی دست یافت و تنها یک بار مغلوب درفشی‌پور شد، در حالی که علی‌پور دو هفته قبل در پیکارهای لیگ جهانی 2017 به میزبانی کشور امارات نیز به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافته بود تا نظر کادر فنی تیم ملی را به خود جلب کند.

در مبارزات علی‌پور و درفشی‌پور، مسابقه نخست با برتری چهار بر سه به نفع علی‌پور، مسابقه دوم هشت بر هفت به سود درفشی‌پور، مسابقه سوم بعد از تساوی دو بر دو به نفع علی‌پور و مسابقه چهارم نیز با حساب هفت بر 6 به سود نماینده کاراته استان قم تمام شد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com