کد خبر ۳۶۲۱۹ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
رئیس هیأت کاراته استان قم خبر داد

قهرمانی کاراته‌کاهای قم در مسابقات بین‌المللی سبک شوتوکان

رئیس هیأت کاراته استان قم از موفقیت کاراته‌کاهای قم در کسب مقام قهرمانی مسابقات بین‌المللی سبک شوتوکان ریوبوکای کاراته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علیرضا برخورداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: هر ساله هیأت کاراته یکی از موفق‌ترین هیأت‌های ورزشی قم در کسب مدال از میادین برون‌مرزی و داخلی محسوب می‌شود و مدال‌ها و افتخارات زیادی را برای ورزش قم به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: کاراته به واسطه برخورداری از یک جامعه بزرگ ورزشی در هر دو بخش کاتا و کومیته و همچنین سبک‌های متعدد، اعزام‌های مختلفی در طول سال دارد و از جمعیت ورزشکاران سازمان یافته و بیمه شده بسیار زیادی نیز برخوردار است.

رئیس هیأت کاراته استان قم بیان کرد: در این میان بسیاری از مدال‌های کسب شده ورزش قم در رشته کاراته را ورزشکاران و کاراته‌کاهای سبک‌ها کسب می‌کنند و بیشتر این ورزشکاران موفقیت در کسب مدال از رقابت‌های برون‌مرزی را نصیب ورزش قم می‌کنند.

وی ادامه داد: نخستین اعزام کاراته‌کاهای سبکی قم به رقابت‌های برون‌مرزی سال 1395 با حضور سه تن از ورزشکاران توانمند این رشته در ترکیب تیم اعزامی سبک شوتوکان ریو بوکای ایران به رقابت‌های بین‌المللی این رشته در کشور ارمنستان صورت گرفت.

برخورداری افزود: امسال یازدهمین دوره مسابقات کاراته بین‌المللی ارمنستان در سبک شوتوکان ریو بوکای با حضور نزدیک به 700 کاراته‌کا از 10 کشور جهان به انجام رسید و شرکت کنندگان در مدت دو روز به میزبانی شهر ایروان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اسامی مدال‌آوران هر دو بخش کاتا و کومیته ایران در این پیکارها، ابراز کرد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات برای به دست آوردن مدال‌های قسمت کاتا در رده‌های سنی 12 تا 13 سال، 14 تا 15 سال و 16 تا 17 سال به روی تاتامی رفتند.

رئیس هیأت کاراته استان قم عنوان کرد: مسابقات بخش کومیته نیز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به انجام رسید و کاراته‌کاهای شرکت کننده در تلاش برای کسب مقام‌های برتر در دو بخش تیمی و انفرادی برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کاراته کاهای اعزامی قم به این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و در نخستین روز این مسابقات که نمایندگان ایران به چهار مدال طلا، یک نقره و چهار برنز دست یافتند،‌ با درخششی چشمگیر سه تن از آنها به نام‌های مهدی بیرانوند، صیاد رحمان‌پور و محمدرضا فرزانه موفق به کسب مدال طلا شدند.

برخورداری ابراز کرد: در مسابقات رده سنی جوانان این پیکارها و در وزن منهای 75 کیلوگرم، محمدرضا فرزانه‌موحد نماینده تیم اعزامی کشورمان بود که توانست با شایستگی تمامی حریفان خود را از پیش‌رو برداشته و بدین‌ترتیب مدال طلا را به خود اختصاص بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در رده سنی بزرگسالان این پیکارها نیز دو مدال طلای دیگر نصیب قم شد و ابتدا مهدی بیرانوند در وزن به اضافه 84 کیلوگرم یا وزن آزاد با غلبه بر رقبای خود مدال طلا گرفت و سپس صیاد رحمان‌پور در وزن منهای 84 کیلوگرم سومین نشان طلا را برای قم به ارمغان آورد.

رئیس هیأت کاراته استان قم در پایان اظهار کرد: در پایان این دوره از مسابقات تیم منتخب سبک شوتوکان ریوبوکای کاراته کشورمان با کسب 9 مدال طلا، دو نشان نقره و 9 مدال برنز پس از تیم میزبان، عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های بین‌المللی ارمنستان را به خود اختصاص داد و روسیه سوم شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com