کد خبر ۴۰۶۰۹ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
معاون تهذیب حوزه علمیه:

وظیفه علما و روحانیت خارج کردن قرآن از مهجوریت است

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: علما و روحانیت وظیفه دارند قرآن کریم را در همه ابعاد از قرائت تا عمل به آن از مهجوریت خارج کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل ازستاد خبری نخستین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید ملکی عصر در مراسم افتتاحیه نخستین  دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با اشاره به عظمت قرآن و وظایف ما در برابر کتاب الهی اظهار کرد: در سوره مبارکه فرقان پیامبر(ص) از امت خود گله کرده است که قوم من قرآن را در مهجوریت قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: این حرکتی که امروز با عنوان مسابقات بین المللی قرآن آغاز شده است ادامه حرکت‌های قرآنی گذشته در حوزه است.

ملکی بیان کرد: جهان اسلام شاهد است که جوانان علاقه مند به قرآن کریم به خصوص در رشته قرائت موج آفرینی معنوی دارند و تلاش امروز نیز درصدد مهجوریت زدایی از قرآن است.

وی با اشاره به برپایی محافل و مسابقات قرآنی در حوزه افزود: تلاش ما بر این است که مصداق مهجوریت قرآن کریم در سوره فرقان نشویم.

رئیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه عنوان کرد: انتظار جهان اسلام از علما و روحانیون این است که قرآن را از  مهجوریت بیرون بیاورند زیرا در برخی خانه‌های مسلمین حتی جلد قرآن نیز مهجور است و در برخی قرآن هست ولی قرائت آن وجود ندارد.

ملکی ادامه داد: در برخی خانه‌ها قرائت قرآن وجود دارد ولی فهم قرآن وجود ندارد، مفاهیم آن مهجور است و در برخی مجالس نیز مفاهیم از مهجوریت درآمده اما عمل به قرآن مهجور است.

وی تاکید کرد: جامعه قرآنی باید در عمل و رفتار خود احسن العمل یعنی بهترین کار را انجام دهد و اگر این کار صورت بگیرد رفتار مسلمین بهترین مبلغ برای تبلیغ دین اسلام خواهد بود.

ملکی عنوان کرد: برای بیرون رفتن قرآن از مهجوریت نخستین دستور قرآن، قرائت مداوم و مستمر و با ترتیل خواندن آن است یعنی اگر آیه‌ای نیاز به تفکر و تدبر دارد در آن تدبر کنید.

وی افزود: انسان قرآنی اگر اتومبیل تولید می‌کند باید بهترین اتومبیل باشد زیرا جامعه قرآنی جامعه‌ای است که در همه زمینه‌ها بهترین رفتار و تولید را دارد.

ملکی گفت: رفتار، فعل و قول یک جامعه قرآنی باید بهترین رفتار، فعل و قول باشد و هدف از برپایی چنین مسابقاتی نیز رسیدن به این اهداف متعالی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com