کد خبر ۴۰۷۷۴ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱

سؤالات دینی خود را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب از این غرفه بپرسید

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب، غرفه پاسخ‌گویی و مشاوره دینی همچون سال‌های گذشته پذیرای بازدید کنندگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مهدوی مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم گفت: با توجه به استقبال گسترده بازدید کنندگان برای یافتن پاسخ‌های تخصصی و مشاوره دینی، این غرفه در تمام ساعات نمایشگاه در فضای بیرونی روبروی سالن کودک با حضور کارشناسان و اساتید متخصص در 9 رشته آماده پاسخ گویی است.

مدیر اداره ارتباطات گفت: این مرکز در سال 1379 به منظور تبیین روزآمد اندیشه دینی برای پاسخ­گویی به پرسشهای بنیادین و رفع و دفع آسیب­‌ها و شبهات در حوزه دین، توسط شورای عالی حوزه علمیه تأسیس شد و برخی از فعالیت‌های مرکز عبارتند از:

- انتشار بیش از 70 عنوان کتاب.
- پاسخ­گویی علمی به بیش از 200 هزار پرسش در 9  گروه و رشته تخصصی قرآن و حدیث، فقه، کلام و فلسفه، حقوق و فلسفه احکام، سیاست و اجتماع، تربیت و روانشناسی، ادیان و مذاهب، تاریخ و سیره، شبهه یابی.
- تولید نرم افزار تخصصی پاسخ 1 و پاسخ 2 با حدود 14 هزار پرسش و پاسخ.
- تولید نرم افزارهای مناسبتی مانند پیامبر اعظم(ص)، غدیر، کوثر، خورشید نینوا، صبح بیداری 1 و2، فریضه انتخاب و تربیت فرزند.
- فعالیت سایت اندیشه قم با بیش از یک دهه سابقه.
- برگزاری بیش از 300 نشست تخصصی کانون گفتمان دینی در مدرسه علمیه فیضیه و دیگر نقاط کشور.
- حضور در نمایشگاههای متعددی چون نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، کتاب تهران و مطبوعات.
- چاپ بیش از 20 شماره فصلنامه تخصصی «صباح» تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی سبحانی و راه‌اندازی نشریه تخصصی پاسخ.
- رصد و تحلیل نظام ­مند شبهات در فضای مجازی، مطبوعات، کتب و رسانه های تصویری.

 وی همچنین خاطر نشان کرد: امسال غرفه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه قم در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب نسبت به سال گذشته در موقعیت بهتری  بوده و شاهد استقبال بیش از پیش هموطنان عزیز برای مشاوره و پاسخ گویی به سؤالات است.

جلسه‌ مشترک کارشناسان و اساتید غرفه پاسخ گویی مرکز مطالعات با رئیس این مرکز برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام رضایی‌مهر درباره اهمیت حضور کارشناسان در  نمایشگاه با اشاره به آیه مبارکه «فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون» اظهار داشت: اگر سؤال از اهل فن و ذکر واجب باشد بی‌شک پاسخگویی نیز باید واجب باشد. در واقع پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات دینی مردم مستند قرآنی دارد. یعنی اگر بر فرض مرکز مطالعاتی نیز وجود نداشت ما موظف به عمل به تکلیف طلبگی خود بودیم و باید پاسخگویی به شبهات می کردیم.

این استاد سطوح عالی حوزه در راستای پاسخ گویی به سؤالات و شبهات ابراز داشت: توجه دقیق به سؤال پرسش‌گر و شبهه‌ای که مطرح می‌شود باید مدنظر قرار گیرد زیرا تا اصل سؤال و شبهه پرسش‌گر فهمیده نشود ارائه پاسخ صحیح به آن ممکن نیست. همچنین کوتاه و مختصر و در حد فهم مخاطب بودن پاسخ‌ها امری ضروری است و از ارائه پاسخ‌های طولانی و یا بدون ارتباط مستقیم با سؤال جدا باید خودداری شود.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم عنوان کرد: بالا بردن ضریب حوصله در شنیدن کامل سؤال و عدم تعجیل در اتمام سخن پرسش‌گران از ضروریات این امر است تا با آرامش کامل پرسش و شبهه خود را مطرح کند و مطمین باشد که سخن او شنیده شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com