کد خبر ۴۰۸۵۹ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸

شناسایی یک هزار کودک بازمانده از تحصیل در قم

قم – ایرنا – مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: یک هزار کودک بازمانده از تحصیل در قم شناسایی شده اند که بسیاری از این افراد از اتباع خارجی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، اشرف مرتمی روز سه شنبه در کارگروه زنان و خانواده در استانداری قم افزود: این افراد در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند که به دلیل مشکلاتی از جمله مهاجرت، هویت، فقر و نداشتن رغبت خانواده ها به تحصیل این افراد درمدارس و سایر مسائل از تحصیل بازمانده اند که درصدد هستیم تا وارد چرخه آموزشی شوند.
وی افزود: برای 124 تن از این افراد وسایل اولیه کمک آموزشی از جمله نوشت افزار و کیف و سایر خدمات ارائه شده است تا بتوانند از خدمات علمی و آموزشی بهره مند شوند.
وی با اشاره به ارائه برنامه های مختلف برای دانش آموزان در مقاطع سنی مختلف گفت: تولید محتوای آموزشی برای 9 هزار نوآموز پیش دبستانی، برگزاری آمادگی تحصیلی، تقویت علمی، مسابقه خوشنویسی، آموزش مداخله به هنگام برای سه هزار دانش آموزش، آموزش قرآن برای 23 هزار تن، برنامه های ورزشی و تندرستی و بهداشت فردی برای 120 هزار تن، پیشگیری از ایدز، پژوهش های علمی و مهارت های فردی و زندگی اجرا شد.
در ادامه این کارگروه، رقیه عباس آبادی کارشناس اداره مشاوره فرماندهی انتظامی قم با اشاره به برگزاری جلسه های مختلف مشاوره ای و آموزشی برای دانش آموزان گفت: جلساتی با موضوع های مختلف حجاب و عفاف، پیشگیری از اعتیاد، فضای مجازی و آسیب های آن، ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، کنترل خشم، فرهنگ ترافیکی و نحوه ارتباط در اجتماع برگزار شده است.
وی بیان داشت: نمایشگاه هایی در سطح شهر از جمله مدارس، مساجد، بوستان ها و سایر مکان های پر رفت و آمد مردم بخصوص دانش آموزان با موضوعات روز برپا شده است تا سطح آگاهی خویش را افزایش دهند.
در بخش دیگر این جلسه مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که در رده های سنی مختلف از 25 تا 40 رشته ورزشی برگزار شده است گفت: در جشنواره های ورزشی 2 هزار تن، در اوقات فراغت سه هزار و 500 تن، استعداد یابی 500 تن، جشنواره های نوروزی 14 هزار تن و جشنواره های بازی های بومی و باستانی در روستا ها یک هزار تن، برگزاری همایش های مختلف 50 هزار تن شرکت کرده اند.
سیده‌لیلا عنبری ادامه داد: 175 کانون با شرکت پنج هزار تن برنامه های مختلف ورزشی و فرهنگی را اجرا کرده است ضمن این که 100 تیم در قالب یک هزار و 200 تن به مسابقات کشوری اعزام شده اند.
در ادامه این جلسه، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم با اشاره به این که 300 کودک کار در قم ساماندهی شده است گفت: با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری صورت گرفته است تا با ایجاد اشتغال برای پدران و مادران این افراد از اشتغال کودکان جلوگیری شود.
مریم علیشیری گفت: جلب مشارکت های مردمی و خیران برای ساماندهی به وضعیت زندگی و تحصیل کودکان انجام شده است تا بتوانیم خدماتی به این افراد ارائه کنیم ضمن این که افرادی که زیر پوشش این مجموعه هستند از خدمات مختلف بهره مند می شود.
8138/ 6133/ گزارش: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com