کد خبر ۴۰۹۰۲ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
شهردار قم مطرح شد:

برنامه‌ریزی دقیق و منظم مدیریت شهری برای آینده قم

شهردار قم با اشاره به افتتاح لوپ تونل غدیر و پروژه سه سطحه 15خرداد و فاز دوم آیت الله بروجردی، گفت: شهرداری برای سال های آینده برنامه ریزی دقیقی دارد که کلنگ زنی های اخیر این مهم را می رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی سقائیان نژاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به افتتاح پروژه‌های شهری، اظهار داشت: پروژه سه سطحه 15 خرداد به دلایلی دیر افتتاح شد که بنده از مردم عزیز استان عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: خوشحالیم که این پروژه در اختیار مردم قرار گرفت و با افتتاح لوپ تونل غدیر، هسته مرکزی شهر وضعیت خوبی پیداکرده و تسهیل تردد شکل خواهد گرفت.

شهردار قم با تأکید بر عزم مدیریت شهری بر بازگشایی مسیر بلوار شهید کریمی و کبیری قبل از نیمه شعبان، بیان کرد: نیروهای شهری به‌صورت شبانه‌روزی در حال کار و تلاش هستند تا بتوانیم قبل از نیمه شعبان و افزایش ترددهای شهری در این محدوده مسیر را بازکرده و زیر بار ترافیک ببرند.

وی در ادامه به پروژه تقاطع میدان ولیعصر (عج) اشاره کرد و افزود: هفته گذشته پس از افتتاح فاز دوم بلوار آیت‌الله بروجردی تقاطع شهرک قدس کلنگ زنی شد و روز یکشنبه نیز کلنگ زنی تقاطع غیره مسطح میدان ولیعصر (عج) انجام شد که سازمان توسعه و عمران شهرداری آن را اجرایی و پیمانکار آن می‌باشد.

سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه تقاطع میدان ولیعصر (عج) تسهیل در تردد در رینگ سوم ترافیکی شهر را به دنبال دارد، گفت: این پروژه نیز به شکلی جدید به‌صورت سه سطحه اجرایی می‌شود و حدود 50 تا 60 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش شهرداری بر این است که پروژه‌های عمرانی را حداکثر یک‌ساله به بهره‌برداری برساند، اضافه کرد: به دنبال اجرای هر پروژه‌ای باید فضای سبز، نورپردازی و بقیه موارد ریزه‌کاری هم انجام گیرد تا چند ماه بعد از افتتاح درگیر این موارد نباشیم.

شهردار قم ادامه داد: در پروژه 15 خرداد حدود یک هکتار فضای سبز انجام‌شده است؛ علاوه بر این در پروژه 28 پلاک آزادسازی شده که معادل 40 میلیارد تومان بودجه صرف آن شده بود که هیچ‌کسی از این آزادسازی‌ها صحبت نکرده بود.

وی به پروژه مترو نیز اشاره کرد و بیان داشت: پروژه مترو خط A و B از پروژه‌هایی است که در چند سال آینده مدنظر ما خواهد بود و در تلاش هستیم تا خط A این پروژه به طول 2/5 کیلومتر را تا اوایل سال 97 آماده و در اختیار همشهری‌ها قرار دهیم.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه آسفالت معابر یکی دیگر از مباحث بسیار مهم است، خاطرنشان شد: برای سال 96 نزدیک به 300 هزار تن آسفالت پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: اگر برنامه 1400 استان قم را نگاه کنید تقسیم‌بندی‌ها را مشاهده خواهید کرد؛ چند پروژه غیر هم‌سطح برای امسال پیش‌بینی‌شده است؛ 9 مورد کلنگ زنی دیگر هم در اوایل سال خواهیم داشت.

شهردار قم با اشاره به مجموعه‌های فرهنگی ورزشی در استان، عنوان داشت: 14 مورد مجموعه فرهنگی ورزشی و تفریحی در استان انجام خواهد شد که 8 مجموعه فرهنگی ورزشی سهم شهرداری، 5 مجموعه فرهنگی ورزشی سهم سپاه پاسداران و یک مجموعه فرهنگی ورزشی سهم کمیته امداد می‌باشد.

وی ادامه داد: آکواریوم ، شهربازی بزرگ قم، پارک بزرگ کوثر، دریاچه بزرگ غدیر، تله‌کابین، باغ پرندگان و پروژه‌های ماندگاری توریسم از دیگر پروژه‌های استان قم می‌باشد؛ در پروژه دریاچه غدیر قرار است آبی که از سمت ورجان و کهک به سمت قم سرازیر می‌شود را در یک دریاچه جمع‌آوری کنیم که هم از نظر امنیت، اقدامی صورت داده باشیم و هم یک مکان تفریحی برای هم استانی‌ها ایجادشده باشد.

سقائیان نژاد با اشاره به فازهای 4 و 5 عمار یاسر، گفت: در فازهای 4 و 5 عمار یاسر یک حرکت بنیادی صورت گرفت که قطعه‌های بزرگ که در بدنه بود را کوچک نمودیم و قرار بر این شد که ما مسیر را انجام دهیم و بدنه را خود مردم انجام دهند البته طرح آن مشخص است مردم هم باید در این طرح قرار بگیرند.

وی افزود: در حال حاضر من از همشهری‌های خودم دعوت می‌کنم کسانی که در این مسیر هستند بدنه می‌تواند در اختیار خودشان باشد فقط در چارچوب و ضوابطی که ما مشخص می‌کنیم باید کار انجام بگیرد.

شهردار قم با اشاره به بودجه 2200 میلیاردی شهرداری برای شهر قم، خاطرنشان شد: امیدواریم که این رکود برطرف شود و بودجه به بالای 3 هزار میلیارد برسد تا تکاپوی پروژه‌های استان را بیشتر لمس کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com