کد خبر ۴۱۰۳۵ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۲
قرشی خبر داد:

تشکیل شورایارها در دستور کارشورای پنجم است

نامزد اصولگرای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر قم گفت: یکی از موضوعات موردتوجه ما بحث شورایاری‌ها است تا مردم در محله‌ها و خیابان‌ها به کمک پارلمان شهری آمده و این مشارکت تنها در انتخابات نبوده و به‌صورت مستقیم در این تصمیم‌سازی‌ها نقش داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مهدی قرشی نامزد اصولگرای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر قم در گفت‌وگو با قم نا در خصوص اختیارات مجلس شهری اظهار داشت:شوراها طبق اصل 100 قانون اساسی در فعالیت‌های اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏،بهداشتی‏، فرهنگی‏،آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ می‌تواند تصمیم‌گیری کرده و این موضوعات را برای مردم پیگیری کند.

وی با تأکید بر این واقعیت که منتخبین باید دغدغه‌های مردم را پیگیری کنند افزود: جهت‌بخشی و هدایت دغدغه‌های مردم در جهت تصمیم سازها یکی از اصلی‌ترین وظایف نمایندگان پارلمان شهری بوده اما متأسفانه سیاسی بودن انتخابات و رویکردهای سیاسی دخالت داده‌ شده در آن، منافع مردم را تحت الشعاع این مسئله قرار می دهد.

نامزد اصولگرای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر قم با اعلام این موضوع که هدف این لیست تنها خدمت‌رسانی به مردم است گفت:دوستانی که باهم در این لیست جمع شدیم قرار است فراتر از مباحث سیاسی‌کار کرده و دنبال خدمت‌رسانی به مردم بوده و با شعار تفکر انقلابی ، روحیه جهادی در کنار هم جمع شدیم.

وی به بازگویی برنامه‌هایی خودپرداخت و تصریح کرد: برنامه‌هایی که ما در این لیست دنبال می‌کنیم در حوزه حمل‌ونقل،خدمات رفاهی،ورزشی و اجتماعی بوده و یکی از موضوعات موردتوجه ما، بحث شورایاری‌ها است تا مردم در محله‌ها و خیابان‌ها به کمک پارلمان شهری آمده و این مشارکت تنها در انتخابات نبوده و به‌صورت مستقیم در این تصمیم‌سازی‌ها نقش داشته باشند.

قرشی یکی از اولویت های خود را پیگیری زیرساختهای لازم برای میزبانی از زائرین دانست و افزود ؛ موضوع زائرین و گردشگری از اهمیت بالایی برای رشد و توسعه شهر قم برخوردار بوده و در بسیاری از اسناد بالادستی استان به آن اشاره شده است . ورود زائرین به شهر و ماندگاری آنان علاوه بر اجر معنوی بواسطه پذیرایی مناسب از زوار حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران, بطور مستقیم و غیر مستقیم منافع شهر و مردم را تامین نموده و در توسعه شهری اثرات چشمگیری خواهد داشت.

وی در ارائه پیشنهاد‌ها و نظرات مردم از طریق این شورا یاری ها خاطرنشان کرد:مردم می‌توانند مستقیم با شورا در ارتباط بوده و نتیجه این مشارکت را پیگیری کنند.

قرشی یکی دیگر از مشکلاتی که در شورای پنجم باید پیگیری شود را حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: یکی از مباحثی که در شورای پنجم باید تعیین تکلیف شده و به آن بپردازیم بحث منوریل است.

نامزد اصولگرای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر قم با دعوت مردم برای شرکت در انتخابات بیان کرد: مردم با انتخاب آگاه خود می‌توانند سرنوشت 4 سال آینده مدیریت شهری را روشن نموده و با انتخاب درست و ورود افراد متخصص و متعهد سرنوشت یک شهر را تعیین نمایند تا از این طریق دغدغه‌های خودشان نیز پیگیری شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com